• mintchocolate

Välja telefonbolag

Just nu har jag Universal Telecom och debiteras med ungefär 250 kronor i månaden. Av denna summa ringer jag endast för 30 kronor.
    Jag betalar alltså en massa i månadsavgift, trots att jag inte rigner så mycket!
    Funderar på IP-telefoni, men har hört så mycket negativt om Com Hem. Är det någon som har Com Hem och är nöjd?
    Är Bredbandsbolaget bättre kanske?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-13 15:06:06:
    250 kronor VARANNAN månad, menar jag nog. Blir förvirrad av mig själv...

• Svar på tråden Välja telefonbolag
  • målvakten

jag har comhem och är nöjd.
    Tycker dom har rätt låga priser. sen blir det ju billigare när man har intrenet och tv från odm med.
    Tror deras billigaste abonomang är runt 50 lappen men är inte säker. Har själv deras telefon abonomang för 99kr och det fungerar bra för mig.
    Iof kan uppkoplingen lägga av ibland med det beror lite på vart man bor tror jag, hadde inga problem med sånt fören jag flytta dit jag bor nu.

• målvakten

comhems priser på telefoni:

Smal 59kr/mån + det du ringer för.

Medium 79kr/mån + det du ringer för.

Lagre 99kr/mån + det du ringer för.

Pris listan för vad det kostar att ringa på de olika abonnomangen skiljer sig lite.
    Allt står på comhem.se

• mintchocolate
    målvakten skrev 2007-07-24 11:40:50 följande:
    jag har comhem och är nöjd.Tycker dom har rätt låga priser. sen blir det ju billigare när man har intrenet och tv från odm med.Tror deras billigaste abonomang är runt 50 lappen men är inte säker. Har själv deras telefon abonomang för 99kr och det fungerar bra för mig.Iof kan uppkoplingen lägga av ibland med det beror lite på vart man bor tror jag, hadde inga problem med sånt fören jag flytta dit jag bor nu.
    Tack för svaret!

Jag har inte Tv från dem, men jag har internet.
    Fick även ett erbjudande om att jag får 500 kronor från Coop om man tecknar nu, därför trodde jag att detta med 59 kronor i månaden bara är just nu, men det är alltid så alltså?
    Försökte läsa mig till det på deras hemsida för ett tag sedan, men tycker det står så mycket att det är svårt att komma fram till just det man själv söker efter.

Har hört att det klrånglar, men egentligen kan det nog vara värt det, eftersom jag knappt använder den fasta telefonen. bara den inte krånglar för ofta, för jag vet attd e har kass kundtjänst! Har ju som sagt bredband därifrån.
  • Sommaren22juni1979

Visst är Comhem strulig , men ändå ... det är mycket bättre än många andra konkurerande bolag.

Våran räkningar ligger på ca 800-1000 per månad och då ingår telefon , internet och tv.

Dessutom om man har Combo så bjuds man på det billigaste abonomanget .. i mitt fall , telefon.

Kruxet med att ha sin telefon knuten till comhem är att när det är problem med nätet så funkar oftast inte telefon heller...

O bland funkar telefon men inte nätet och vise versa men överlag är jag ändå nöjd.

Universal är inte bra , har jobbat för det företaget tidigare .. o därför säger jag så ..

Mycket pga att du tjänar inte på att ha det om du inte är en telefonmissbrukare så att säga.
    RInger man mycket utomlands ja då kanske de är okej , men de tar ockerpriser ..

Gör en avstämning med vad du ringer , och kom ihåg... med comhem så ringer du alla comhemkunder gratis , inga kostnader alls ..

O då kan ju vi ringa varandra hehe.. ;)

En liten ängel sa till mig i mina drömmar .... snart .. snart ska du få din önskan...
  • målvakten

priserna jag skrev är fasta priser på abonnomangen dom har.
    Ja comhem kan vara knövligt men det vet du nog efter dom du har intrenet från dom, det är sanna kuntjänst på telefon tyvärr.

Det har inte krånglat för mig, i alla fall inte tidigare, det har knövlar på den adress jag bor nu men inte tidigare och när det knövlar så är det bara i någon min eller så.

Om du undrar nåt mer om comhems telefoni eller nåt annat är det bara att fråga så svarar jag så bra jag kan

Den summa du har i telefon räkning på det du ringer så är comhem helt okej. 59kr + ca 30kr är skilnad mot 250kr + ca 30kr.
    Det blir ju en skilnad på ca 191kr i månaden.

• målvakten
    SessanLindberg skrev 2007-07-24 12:30:22 följande:
    med comhem så ringer du alla comhemkunder gratis , inga kostnader alls ..
    för utom öppnings avgiften på 69öre
  • Sommaren22juni1979
    målvakten skrev 2007-07-24 12:36:41 följande:
    för utom öppnings avgiften på 69öre
    Inte ens en öppningsavgift , det har jag aldrig fått på mina räkningar och inte mina svärföräldrar heller , o vi ringer bara till comhemskunder samt mobilt ..
    En liten ängel sa till mig i mina drömmar .... snart .. snart ska du få din önskan...
  • Sommaren22juni1979

Abonnemangsinformation:

Abonnemanget59:- 29:-/mån (t.o.m. 070831, vid 12 mån bindningstid).Till fast telefon dag (8-18)0,19:-/minTill fast telefon kväll & helg 0,09:-/minTill mobil dag1,99:-/minTill mobil kväll & helg 1,69:-/minÖppningsavgift45 öre/samtal Till andra Com Hem Telefoni-abonnenter0:-/min

Så du får lite hum om vad de tar i pris ...
    Typ av samtalUniversal Rix Spray Vattenfall PGOne Optimal Glocalnet Telitel ACN Affinity Telia Tele2 Spara   Uppkopplingsavgift Per samtal 0,30 0,45 33 % Lokal Lokalsamtal  dag 0,16 0,23 30 % Lokalsamtal  kväll & helg 0,11 0,12 4 % Rikssamtal Nationella  dag 0,19 0,23 17 % Nationella  kväll & helg 0,11 0,12 4 %
  • Lequisha

TS
    Universal har ju IPtele om man nu vill ha det.
    Nackdelen med ComHem ( förutom den usla kundtjänsten ) är om du flyttar till ett ickeComHem hus senare. Då är din Iptele värdelös.

Sessan....vet inte vad du baserar ditt uttalande på att de inte är bra eftersom det måste ett antal år sen du jobbade där.

• Sommaren22juni1979
    Lequisha skrev 2007-07-24 12:52:36 följande:
    TS Universal har ju IPtele om man nu vill ha det. Nackdelen med ComHem ( förutom den usla kundtjänsten ) är om du flyttar till ett ickeComHem hus senare. Då är din Iptele värdelös.Sessan....vet inte vad du baserar ditt uttalande på att de inte är bra eftersom det måste ett antal år sen du jobbade där.
    hehe *** visst var det många år sedan jag jobbade där ;)

Enda saken som jag minns är att ....sälj bara på , skit i om de ringer för fem öre eller fem hundra i månaden , det är det enda som viktigt, oavsett VEM man har som teleoperatör..

Dock kan jag säga så här:

Glocalnet , tele2 , telia , Universal telecom har alla ringt upp mig , och när jag sagt att jag har comhem så har de avslutat sina samtal med mig...
    Då de vet att det inte är vidare lönt att försöka få över en till deras bolag.

Och visst har det hänt mycket på marknaden sedan jag jobbade för dem , men det som slog mig just nu var att alla ställde samma fråga till en ...

Slipper vi telias abonomang då ? för det är ju den vi vill slippa ...

Nu vet jag att många har som comhem , att man har allt via ett , o slipper den räkningen från telia ... o det är det enda som är bra ;)
Svar på tråden Välja telefonbolag