Låter som UVI, men ändå inte. Visserligen får man trängningar av UVI och får signaler om att man vill kissa hela tiden, men det ska svida något förbannat när man kissar, inte när man inte kissar, om du förstår.
Jag har haft liknande problem i flera år och har blivit behandlad för UVI flera gånger, men det har inte hjälpt, så idag så var jag till vårdcentralen och bad om lite hjälp.
Jag skrev ett inlägg här tidigare (några dagar sedan) om mitt problem, och de flesta svarade att jag i antingen ska byta partner eller dricka massvis med tranbärsjuice. Inget av dessa alternativ låter särskilt vettiga för mig *ler*
Men sen skrev en kvinna till mig i den tråden om en vanlig åkomma bland unga kvinnor som kallas för uretrit. Mina besvär stämde exakt in på det ansåg hon (som själv haft det).
Mina besvär är alltså att det närsomhelst på dygnet kan börja svida något fruktansvärt mycket och göra riktigt ont. Det är olika från gång till gång hur mycket det svider och hur länge.
Kvinnans urinrör är väldigt kort, till skillnad från mannens, vilket medför att det är väldigt lätt för ovälkomna bakterier att ta sig in. Uretrit innebär dessutom att man har ett väldigt trångt urinrör, som gör det extra gynsamt för bakterierna att stanna kvar.
Jag tycker helt klart att du ska gå och lämna ett urinprov på vårdcentralen. Hittar dom bara lite vita blodkroppar så innebär det oftast att det är en infektion. Är det UVI så borde utslaget vara stort.
Lycka till och hör av dig!