• Petrah

Hur får jag bort mina extensions??

jag ser ut som ett fågelbo i håret så tovigt är det med mitt löshår.  hur får man bort limmet utan att gå till frissan för min har semester nu. det är omöjligt att kamma ut alla tovvor. blir galen på hela mitt hår.......

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden Hur får jag bort mina extensions??
  • MeandHim

Vet ju inte om du har tränsar eller slingor?
    I vilket fall så blir det värre om du försöker få bort det själv. Det krävs en speciell vätska för att lösa upp limmet. Drar du själv riskerar du att dra bort rötterna.
    Ring runt till andra ställen o kolla m dom kan ta bort det.

• Pigelinen

Min kompis hade och då värmde vi på med en platttång och drog sedan bort det, smärtsamt och platttången gick inte att använda igen då det fastnade massa lim på. Sen fick hon ändå gå till frissan som fick kamma ur det än mer smärtsamt för att få bort resterna så jag rekomenderar inte att försöka själv, ring runt till någon annan frissa....

IVF remiss är nu iväg skickad....
  • MajaW

De flesta remover för keratin eller latexlim för löshår består till större delen av aceton. Tar du dig inte till en frisör är det bättre att du duttar aceton på varje fäste med en bomullspad istället för att försöka dra loss dem. Värma med värme/plattång går också bra men då brukar det bli rätt mycket keratin kvar i håret. Angående förstörd plattång går keratinet att torka av när tången är varm, så det är bara att värma upp den igen för att få den ren.

• Petrah

nu har jag tagit bort dom och klippt av hela håret i en bob frissa

Wild, Raw and Beautiful
Svar på tråden Hur får jag bort mina extensions??