• Analoga

Gardin/draperi i ytterdörröppningen

Sett så många som har som en tunn gardin/draperi i ytterdörrsöppningen. Jag fattar inte varför de har det! För det första är det FULT och för det andra så är det ju bara i vägen och en jäkligt onödig detalj! Har ni det??

• Svar på tråden Gardin/draperi i ytterdörröppningen
  • majzzan

Japp vi har det.... Vi har det för att vi bor på landet... Å för att vi skall kunna ha ytterdörren öppen utan att ha miljoner flugor sen på insidan.... Jag vill inte ha sådana fula 'fluggardiner' så däför har jag tunna 'voilegardiner' istället...

Nytt hus....Nytt Liv....
  • Analoga

Ok, jag förstår. Då fyller de ju ett syfte iallafall! Men jag bor i tättbebyggt område så jag undrar varför så många har såna här....

majzzan skrev 2007-07-24 15:22:59 följande:
    Japp vi har det.... Vi har det för att vi bor på landet... Å för att vi skall kunna ha ytterdörren öppen utan att ha miljoner flugor sen på insidan.... Jag vill inte ha sådana fula 'fluggardiner' så däför har jag tunna 'voilegardiner' istället...
  • vonkis

Vi kommer ha en snygg gardin som draperi detls för att hålla värmen inne i huset när det börjar bli kallt och också får at slippa få in massa flugfän när man vill ha öppet. Tror det kan bli snyggt om man väljer nått bra tyg coh gör det med lite stil.

• Birks och Kalles mamma

Ja eftersom det drar från dörrarna då vi inte har någon innerdörr, behöver vi dem för värmens skull. I lägenhet är det bra för att dämpa ljudet från trapphuset.

• Schnauser

Samma här!

Birks och Kalles mamma skrev 2007-07-24 16:21:14 följande:

Ja eftersom det drar från dörrarna då vi inte har någon innerdörr, behöver vi dem för värmens skull. I lägenhet är det bra för att dämpa ljudet från trapphuset.
  • Analoga

Ok, nu förstår jag lite bättre varför så många har draperi Härinne blir det aldrig för kallt, tvärtom, så jag har väl aldrig tänkt på att en del behöver sånt....

• Birks och Kalles mamma
    Analoga skrev 2007-07-24 18:24:56 följande:
    Ok, nu förstår jag lite bättre varför så många har draperi Härinne blir det aldrig för kallt, tvärtom, så jag har väl aldrig tänkt på att en del behöver sånt....
    Vi har direktverkande el så varje grad vi kan spara är en vinst. Och då kan jag leva med ett draperi framför dörren på vintern.
  • Analoga

Jag skulle gjort likadant om jag haft sådan uppvärmning - absolut! Nu bor jag i hyresrätt där uppvärmning ingår i hyran, men faktum är att vi är billiga i drift - vi har elementen avstängda, för det är drygt 20 grader inomhus iallafall. Enda gången vi behöver dra på dem är om det är typ 10 minus ute!

Birks och Kalles mamma skrev 2007-07-24 19:45:47 följande:

Vi har direktverkande el så varje grad vi kan spara är en vinst. Och då kan jag leva med ett draperi framför dörren på vintern.
  • principisessan

vår ytterdörr är turkosgrön.. skitful! o eftersom det är hyresrätt som vi bor i så får vi inte måla eller byta ut den heller.. så ett tag hade vi en fransdraperi framför för att slippa se skiten.. men ingångne till hallen är väldigt liten så den kändes bara vara i vägen.. nu har jag lite småplaner på att sätta på mågon form av skiva på dörren som vi målar eller tapetserar istället.. så är det bara att ta bort om vi flyttar

Svar på tråden Gardin/draperi i ytterdörröppningen