• Kianas Mami

Kombivagn eller Duovagn, vad föredrar ni?

Vad föredar ni? Och vrf? Kul o veta :p har sj lite beslutsångest...funderar på o ändra min beställning om det nu går...

• Svar på tråden Kombivagn eller Duovagn, vad föredrar ni?
  • ia1

Vi köpte en kombivagn. Varför...? Ja du, bra fråga...

Lita på Gud, men bind först din kamel.
  • Amliw

Har en kombi, som jag är nöjd med.

• Linmin

Duovagn är väl att man ha en separat ligginsats, och sedan tar väck ligginsatsen när man ska sätta dit sittinsatsen.
    Kombivagn är när man har en mjuklift i sittvagnen, då man bara tar väck mjukliften när man inte vill har liggvagn längre. Jag tror att det är så.
    Vi ska köpa en duovagn iallafall, jag föredra det. Tycker personligen att det blir lite klumpigt när man ska ha en lift i sittvagnen, men visst är det kanske också bra om man t ex bor i höghus och bara tar liften upp för trappan. Det är både för- och nackdelar.

• Liinda83

hade kombi och det va helt okej men jag komemr nog satsa på duo nästa gång.
    Det beror ju mycket på hur man bor. Vi har ingen hiss och bor en trappa upp och då va det jättebra att bara kunnat ta ut liften och bära upp den. Men oftast har bebisen större plats i en duo liggdel än i en lift.

• BabyEm

Jag har en kombi och är nöjd med den för min dotter är fortfarande för liten för sittvagnen men hon vill sitta upp .. så då har jag tagit ut bottenplattan i mjukliften så att jag kan ha sittläge med liften i .. På så sätt blir det lite trängre och det är lättare för henne att sitta ..

• Villavillerkulla

Kombi första gg o Kombi nu. Gillar att kunna ta ur liggdelen o bära den med mig o det e smidigt med en o samma vagn hela tiden o liggdelen som blir till åkpåse. Perfekt !

Denna eviga väntan.....
  • snuttgurkan

Vi har köpt en duo, anledning - den var fin och sen så vill jag ha separat ligg och sittdel, barnet kommer så lågt i en mjuklift i sittdelen och med en separat liggdel så kommer barnet högre upp från marken och närmare mig.

...remember, someones eyes can always see you so I can get you if you lie...
  • maskoten

Vi har valt duo, eftersom vi tyckte att kombi-varianten såg och kändes så klumpig. (Teutonia Fun)

Not diamonds, but heels are a girl's best friend - William Rossi
  • Lallan

Föredrar duo eftersom liggdelen är ombonad och rymmlig. Mer lättkört med liggdel än tex sittdeln i liggläge med lift i som blir mer tungkört. Tyvärr använde jag mest sittvagn med lift i till lillen pga att jag hade syskonsits fastsatt på sittdelen och inte tyckte att det kändes säkert på liggdelen. Upplevde det mycket trängre än liggdelen.

• Viran75

Har haft kombi till båda mina barn och har köpt en kombi till det tredje barnet som kommer i dec. Är supernöjd med att man kan ta liften ur vagnen och bära med sig och ställa ifrån sig den.
    När barnen var små så använde vi även liften som "resesäng". 
    Självklart är det ju helt individuellt, vad man tycker är smidigast och bäst för just den familjen...
    Lycka till!

• Lallan
    Viran75 skrev 2007-07-26 09:19:38 följande:
    Har haft kombi till båda mina barn och har köpt en kombi till det tredje barnet som kommer i dec. Är supernöjd med att man kan ta liften ur vagnen och bära med sig och ställa ifrån sig den. När barnen var små så använde vi även liften som "resesäng".  Självklart är det ju helt individuellt, vad man tycker är smidigast och bäst för just den familjen... Lycka till!
    Håller med om att en lätt lift är skönt att ha, vi hade en mjuklift i liggdelen som även fungerade som åkpåse!
    Annars var det skönt med en rejäl liggdel när man åkte bort och då automatiskt hade med sig en bra säng till bebisen.
  • Funderingar

Duo: INte lika tung, större liggutrymme för bebisen.

Svar på tråden Kombivagn eller Duovagn, vad föredrar ni?