• flixflax

Rökskadade kläder -få bort lukten?

det kommer att vara en stor utförsäljning på en galleria i stan på rökskadadekläder då huset brunnit. Hur troligt är det att man får bort alla luft? är det värt att handla? Hur stor rabatt kan det tänkas vara tro?

• Svar på tråden Rökskadade kläder -få bort lukten?
  • Carro W

Kanske skölja dem i ättiksvatten? BAra en idé

Den late förtar sig hellre än går två gånger
  • Tristanya

vädra kläderna MASSOR! låt dom hänga ute och vädras.. men sen kanske det går o tvätta dom i något speciellt?

• timberhochmandie

Haha, de ska ju ha vakter och kravallstaket så det är säkert minst 50%.

• Analoga

Jag skulle inte ens vilja ha rökskadade kläder om det så vore gratis, usch! Tycker inte det är värt pengarna att få dem rena och jag skulle nog känna mig ofräsch i såna kläder vilket som....

flixflax skrev 2007-07-24 15:46:48 följande:
    det kommer att vara en stor utförsäljning på en galleria i stan på rökskadadekläder då huset brunnit. Hur troligt är det att man får bort alla luft? är det värt att handla? Hur stor rabatt kan det tänkas vara tro?
  • sweetanna

tror det är svårt att få bort lukten. oavsett om du vädrar dom i 10 år. har erfarenhet själv...tyvärr...och jag fick kasta allt.

• vänat

Går att tvätta i i ättika kan docka hända att du måste tvätta de ett par omgångara o vist vädra dom är aldrig fel det heller.

• vänat

Går att tvätta i i ättika kan docka hända att du måste tvätta de ett par omgångara o vist vädra dom är aldrig fel det heller.

• vänat

• vänat

• vänat

• Kajsa Anka

Jaaa, köp tre par näsdukar och ett par långkalsonger, rökskadade, och ge bort i julklapp.

Till hela släkten.

• Joonas

Rökskadade kläder kan fungera att få luktfria beroende på vilket material de är gjorda av. Man kan ozonbehandla dem, tvätta i klor, lägga i ättika. Tyvärr fungerar det inte alltid särskilt bra utan just röklukt efter brand kan vara riktigt svår att bli av med. Om man låter plagget hänga i ett till två år så kan lukten försvinna av sig själv. När vårt hus brann så var vårt sovrum längst från brandhärden ochde4lar av kläderna i vår garderob gjorde vi alla dessa försök med. Tyvärr var det mesta arbetet helt lönlöst.

Betqala för rökskadade plagg hade jag aldrig gjort med min erfarenhet... Sorry

festlig, funktionell och fryntlig
  • Zenobia

Köpte kläder på brandrea förut. Då var det halvapriset och det luktade lite om kläderna men inte mycke. Det gick bort i tvätten. Men det beorr på hur nära branden varit också.

Men det är mycke folk på såna gånger och dom sliter och slås nästan. Så man får ta det man hittar och chansa på att det passar =)

• JOJS

Kan meddela att jag handlade som en galning och inga av mina kläder luktar rök idag. Har endast tvättat dom en gång i vanligt tvättmedel och sköljmedel  Hoppas ni andra som shoppade där hade samma tur.

• Joonas

Grattis! Då var de nog inte så gravt rökskadade!

festlig, funktionell och fryntlig
Svar på tråden Rökskadade kläder -få bort lukten?