Rhodos stränder???
Är det någon som varit i rhodos stad och kan tala om för mig hur stränderna där är?? Sand, grus?? Fina? Hur är vattnet?? Stan i allmänhet? Är det dyrt där?
Är det någon som varit i rhodos stad och kan tala om för mig hur stränderna där är?? Sand, grus?? Fina? Hur är vattnet?? Stan i allmänhet? Är det dyrt där?
Jag var där för ett par veckor sedan och älskar ön och Rhodos stad. Stränderna är visserligen sten/grus, men för mig spelar det ingen roll då jag helst slipper sand överallt. Vattnet var varmt och klart- jättehärligt att bada i. De östra stränderna (tror jag att det var) var blåsigare än de södra, men å andra sidan i princip folktomma (var visserligen där innan högsäsongen), medan de södra i princip var fullproppade.
Jag tycker inte Rhodos var särskilt dyrt, en bra middag ute kunde man få för cirka 20 euro. Sedan finns det självklart turistfällor och vissa inkastare var jobbiga, men det är väl så det är på de flesta semesterorter :)
Rhodos är underbart,älskar ön.
Har varit där tio gånger än så länge.
Om ni har möjlighet,hyr bil och åk runt ön,då kan ni hitta många fina stränder.
Som omväxling kan ni åka till vattenparken i Faliraki,jättekul för både vuxna och barn.
Dessutom finns det en jättefin strand i Faliraki också.
Om ni ska hyra bil så kan jag rekommendera att åka ner mot Lindos. På vägen dit finns massor av härliga sandstränder. Nedanför Lindos ligger Pefkos, där finns också härliga stränder liksom väldigt mysiga och bra restauranger. Vårt favorithotell på Rhodos ligger i Pefkos, heter Sunrise och dit åker för närvarande Apollo.
Ha en härlig semester, vi åker 16/9 till Pefkos=)
Rhodos stad har ju inga bra stränder direkt. Och det passar inte barn heller eftersom det blir djups ganaska snabbt.
Sedan party gatan i rhodos blir man ganska less på snabbt. Rekomenderar att ni hyr en lägenhet/rum i faliraki, där både stranden och partylivet är grymt mycket bättre.
Finns mer att titta på i rhodos stad om man är intresserad av historia.
Och gör inte misstaget att resa till turkiet i samband med resan. Det är bara en resa som går ut på att du skall köpa så mycket som möjligt och blir dragen gång efter gång till olika affärer.
När jag var där i fjol sommar så lärde vi känna en vakt på club Liquid som bjöd oss på riktigt grekisk middag med hans familj, jäklar vad mat. Man blev mätt bara på förrätten.
Det är inte alltid något sådant händer. Grekerna är så trevliga.
Enligt dom så var stranden i afondo den bästa på hela rhodos, den ligger lite bortom faliraki.
Har bott i Faliraki när jag varit där och den stranden var jättebra!
Stränderna i stan är som sagt ganska steniga. På ena sidan har det en tendens att blåsa något vansinnigt också. När jag varit där har vi alltid varit längst ute på udden när vi badat, där tycker jag att det är bäst.
Något jag tyckte var ett problem var att det ibland kunde vara svårt att ta sig upp ur vattnet eftersom stenarna gärna rullar, speciellt om det kommit förbi en båt som dragit upp svallvågor. Botten omformas ofta lite då och bildar branta backar. Det ger ju motion om inte annat, när man försöker klättra upp.
Men jag föredrar dessa stenstränder mot sand som man drar med sig hem.
Tack alla för era åsikter och erfarenheter!
jag har för mig att det är på den västra sidan som det blåser och den östra där det inte blåser alls?
Tyckte den blåsiga sidan hur som helst var bäst eftersom man inte kände av hettan där,.
Det blir riktigt hett och luften står stilla på den andra.
och gamla stan är helt underbar, mycket att titta på, och massa fina restauranger.