• Skrutt 83

Åka till Kenya & Zanzibar gravid?

Slutar med mina p-piller nu i augusti, hade hoppats på att starta verkstaden direkt men nu är det så att jag och sambon blivit bjudna på en resa till Kenya och Zanzibar över jul.. Är kanske inte det bästa att åka dit om man är gravid? Har hört att Malariarisken är ganska hög där, man kan ju äta tabletter mot det men det är ju inte 100 % skydd..

Någon som åkt gravid till Kenya eller Zanzibar eller något annat land i Afrika och varit gravid?

Annars blir det väl till att sätta igång efter resan men det känns så långt bort..

• Svar på tråden Åka till Kenya & Zanzibar gravid?
  • vänat

Har inte själv vart gravid när jag var i Afrika närmaer bestämt centralafricanska repubilken. Men har vänner som vart där då de var garvida, även vänner som födda där av svenska föräldrar och det har gått bra så vitt jag vet.

• vänat

Jag dock kolla med MVC Och infektionsklinken för att få klara och tydliga besked. Lycka till!!

• Skrutt 83

Vänat: Tack för dina svar! Verkar ju lovande! Självklart ska jag kolla upp det noga med MVC och infektionskliniken, skulle inte våga riskera något. Men då kanske man kan köra på och tar det sig så kanske inte resan är körd ändå!

Svar på tråden Åka till Kenya & Zanzibar gravid?