• Lever på hoppet

Gravida genom ivf på HS

Hej!

Är så lycklig! Har plussat!!!!! Kan inte tro att det är sant...

Jag undrar vad ni som har gjort ivf på Huddinge har fått för info ang. proggisarna. Jag fick info om att om jag var gravid skulle jag sluta med proggisarna. Om jag tyckte det verkade läskigt att sluta tvärt så kunde jag gå ner och bara ta en till natten.
    Hur har ni gjort?

Kram H

• Svar på tråden Gravida genom ivf på HS
  • Lisa08

Hej!

Enl min läkare på HS så finns det olika skolor när det gäller proggisarna, den äldre skolan säger att man ska hålla på med dem i många veckor (till v 10-14), men på senare år och den senare forskningn har visat att det inte är nödvändigt. Han sa att jag kunde sluta samma dag som jag plussade men om det gjorde mig orolig kunde jag få fortsätta, men endast för att lindra min oro (en del psykologi bakom det, antar jag). Jag slutade och det har gått bra.

Men, jag tror att även detta är individuellt mellan oss som går på IVF:en eftersom vi alla inte har samma grundproblem. Jag antar att läkarna fattar besluten utefter de prover de tar på oss.

Lycka till!

• HIHO

Jag fick svaret att jga skulle trappa ner eller sluta helt med proggisarna efter att vi plussat (då hade kroppen redan så bra egen produktion att det extra inte behövdes).

Visst är det underbart att vara GRAVIDA!!! Tack HS förall hjälp!!

• Lever på hoppet

Hiho!

Ja det är helt otroligt! Jag vill bara att veckorna ska gå. Vill veta att vi verkligen blir föräldrar i slutet av mars. Enligt beräkning på fm är bf den 28 mars!

Visst är det mysigt att ha något att se fram emot nu när hösten och vintern kommer!?

Ha det bra och lycka till med din lilla mage!

Kram!

Svar på tråden Gravida genom ivf på HS