Jackie?
vad tycker ni? :)
vad tycker ni? :)
Jag tycker att ni ska ta Jacqueline - ett underbart namn! - och kalla henne Jackie till vardags. Det blir bra.
Jag tänker på stilikonen Jackie Kennedy Onassis, förstås.
Jackie är coolare
Nej, det låter knäppt ihop med ett Svensson-efternamn. (Om ni nu har det)
tänker på that 70's show så nä
jackie är så himla fint, skulle vilja haft det på nån av mina döttrar, tyvärr så förstör jackie arklöf....tänker bara på han när jag hör jackie numera.
Jackie Arklöv. Jackie Collins. Jacky youghurt från 80-talet. Nä, inget fint.
*snyft* Jag heter ju redan det, va ska jag ta mej till ;P *S* Fast heter då alltså Jacqueline, men det blir ju lätt att man får smeknamnet Jackie.Youghurt eller inte, jag är goast om man inte ruskar mej för mycket.. hehe
Fint faktiskt
Fast jag tycker såhär..
Vill ni ha namnet Jackie, så ta det namnet då.
Ta inte Jacqueline bara för att det är "mer av ett namn"
och att ni kan kalla den för Jackie annars.
Det låter onödigt att ge ett barn ett namn som man ändå aldrig använder.
+ att de 2 Jacqueline jag känt har båda kallats för typ; "Chacke" (alltså precis som man uttalar namnet Jacqueline, bara att man säger Jacke istället)
jacqueline uttalas väl "schacklin"?? eller? har en släkting som heter det nämligen och då uttalar man det så, då blir ju inte smeknamnet "jackie" utan mer "schackie?"
aja, puffar upp tråden :D
Det stämmer, dom flesta uttalar det så... Men man säger nog jackie för att det inte ska bli för likt killnamnet Jacques... Som blir att uttalas mer likt det du skrev... Jag har då aldrig blivit kallad *Schackie*