• William Emils Mamma

Kan mensen försvinna vid kraftig viktnedgång?

Hej där... Jag började på Mors dag.. att banta... jag kör nutrilette choklad och allevo soppa... körde först två veckor intensivt med bara nutrilett, kaffe o grönsaker.. nu äter jag ett vanligt mål mat om dagen.. MEN... är det någon som vet... Min mens har inte kommit.. och jag är INTE gravid.. (tror jag).. Kan det vara så att kroppen liksom strejkar?? Jag har ju trots allt gått ner 11 kg på 8 veckor... Någon som vet? Börjar bli lite orolig.. ska kanske sluta??

Många kramar Therese mamma till 3

www.williamhedman.dinstudio.se

• Svar på tråden Kan mensen försvinna vid kraftig viktnedgång?
  • Skylark

Hej Therese, mamma till tre! (Och grattis till ett så rikt moderskap! 3 underbara ungar!:)

Det låter inte bra alls det du gör o det som händer med din kropp: dels att leva på nutrilett/kaffe/grönt och dels att gå ner så fort. Låter som om du lägger grunden för en rejäl jojo-effekt; kroppen kommer anpassa sig till så lågt kalori-intag och du kommer sluta gå ner i vikt. Bara bli trött, lida näringsbrist och drabbas av sådant som att mensen upphör! Been there, done that.

Bantningskurer funkar inte. Men det finns annat som funkar: lär dig om näringslära - JÄTTEINTRESSANT!! Så ser du hur fantastiskt föda är och hur frisk o stark o vacker man blir av rätt käk! :) Motion är lösnignen! Ät rätt så du orkar träna - så blir du snabbt i toppform! Snabba promenader, helst före frukost gör susen! Efter de första 20 minuterna träning före frukost så bränner du fett! Promenera raskt i 40 minuter före frukost, så får du kondis o bränner rejält! Snygga ånga ben-muskler också! Bättre än bantar-fladder! ;)

Oki tjejen, du verkar ha viljan, du behöver bara kunskaperna så kommer du i form och i god hälsa! Lycka till!

• angelica88

Ja, mensen försvinner om man går ner för mkt, det hände mig i ett år, är man inte försiktig kan den försvinna och inte komma tillbaka, och då kan man inte få barn. Ta hand om dig!

• William Emils Mamma

Va är det sant?
    :(

• angelica88

Ja, att mensen försvinner i samband med viktnedgång är aldrig bra, ju längre den är borta ju större risk för skador. Sen kan ju mensen komma tillbaka utan att nåt hänt, men det är dumt att chansa.

• William Emils Mamma

men... hur får jag tillbaka den nu då?

shit... va har jag gjort?

• angelica88

>En jag känner hade anorexi som ung, och hon fick aldrig tillbaka mensen och fick adoptera, du har ju barn men man vet ju aldrig om man vill ha fler

• angelica88

Se till att börja äta igen, 3 mål om dan och gärna mellanmål, och vänta och se, kommer den inte tillbaka så ta kontakt med läkare

• William Emils Mamma

nej men jag är långt ifrån anorektisk.. jag har bara gått ner väldigt snabbt.. men har fortfarande en övervikt... (väger 84 kg)

Tips på hur jag får tillbaka den.. jag vill absolut ha fler barn...

• William Emils Mamma

men om jag äter nyttigt... motionerar o fortsätter att minska i vikt, fast lite saktare... kan det va ok? eller ska jag sluta helt med viktminskning...?? Hur ska jag då bli av med alla mina kilon?? // Kram

• angelica88

Nej, alltså man behöver inte få anorexi för att den ska försvinna. Den kan försvinna ändå, och den kan komma tillbaka i din nya vikt med, men det är viktigt att du äter riktig mat mer än en gång per dag. Det kommer fixa sig!

Svar på tråden Kan mensen försvinna vid kraftig viktnedgång?