• M och A

Gran Canaria eller Lanzarote?? I dec eller jan??

Är det nå'n skillnad på att åka till Kanarieöarna vädermässigt i början av december, eller i mitten av jan?

O vad skulle ni rekommendera; Gran Canaria (Maspalomas) eller Lanzarote - reser med en 3-åring?
    Går det att bada i uppvärmda pooler så års iaf??

• Svar på tråden Gran Canaria eller Lanzarote?? I dec eller jan??
  • Annahoj

Jag skulle definitivt rekommendera Lanzarote utan att tveka. Vi har varit på båda öarna och kommer inte att åka tillbaka till Grand Canaria men gärna till Lanzarote. Mest beror det på hotellet (Prinzes Yaiza) men även restauranger etc.

• M och A

Fanns det mkt att göra för barnen? Vid vilken årstid var ni där?

• Annahoj

Det fanns hur mycket som helst att göra för barnen! Vi reser ett par gånger eller mer per år och har inte varit på ett bättre ställe för barn (och även oss vuxna). Har för mig att vi var där i mars men det kan varit i februari också.

• M och A

Vilka har ni rest med? Har ni alltid bott på samma hotell, o på vilken ort? Hur har vädret avrit då ni har rest i feb/mars, har man kunnat bada?

• Madderakka

Jag kan verkligen rekommendera Lanzarote! Mycket barnvänligt också! 

• Madderakka

Vi var där i mars och då var det ca 23°C. Det är jättemysigt att promenera vid havet, det är en LÅNG promenad där som är bra för barnvagn.

• M och A

Madderakka: Är det värt att lägga ut pengar att åka dit i januari ca då? Man är ju inte garanterad sol, men det är ju bättre än snö o minusgrader iaf...!

• Madderakka

Jag vet inte hur varmt det är där i januari (15 kanske? men kolla med resebyrån) men rent kulturellt och så tycker jag det skulle vara värt att åka dit i januari. En vecka, men inte två. Det är för litet och finns för lite för min smak att vara där i två veckor. Men skönt att promenera där!

• viggomillemamma

Hej, var förra året i januari på Lanzarote. Reste med Fritidsresor till Flamingo. Det var INTE så bra som vi hade hoppats. Poolerna var ej uppvärmda, det var inte en enda soldag på hela veckan och det blåste mycket. Området vi bodde på erbjöd en del lekplatser iofs, men det blir ändå ganska besvikna miner på barnen när de inte kan bada fär poolerna är kalla...

Älskar mina 3
  • M och A

Det är ju sådant man har hört från flera ställen, att poolerna inte är uppvärmda...
    Men hur kan de få lova något sådant i katalogerna, o sen stämmer det inte??

• KarinN80

Vi var på Lanzarote (Blue Village Playa Flamingo) i Nov förra året o då gick de att bada både i havet o poolen. Vi hade sol halva veckan o mulet o blåsigt resten. Ena dagen så blåsigt att de inte gick att gå på strandprommenaden. Men veckan innan vi kom hade de regnat hela veckan, så vädret är väl inte så säkert där, men inte några minusgrader iaf

• M och A

Hm, ja får se hur vi gör då...eller om vi väntar till mars/april, är det nå' bättre vädermässigt då?

• fjutt

Vi ska till Lanzarote sista veckan i november med vår 3-åring och hans lillebror. Jag räknar iskallt med att det åtminstone kommer att vara skönare där än hemma!

Svar på tråden Gran Canaria eller Lanzarote?? I dec eller jan??