• Hoppetossan 79

Vart köper man kohud "billigt"?

någon som vet vart de säljer kohudar billigast. har sökt lite på internet och hittar bara för drygt 3000 kr. Vet att duka (tror jag det var) hade för strax under 2000 kr och de brukar ofta vara dyra tycker jag. Alltså billigt = under 2000 kr.

Moas lillebror föddes 29 maj 2007 - barn är livets största gåva!
  • Svar på tråden Vart köper man kohud "billigt"?
  • erika86

Jysk har billiga kohudar har jag sett. Vet dock inte hur kvaliteten är på dem..

• Hoppetossan 79
    erika86 skrev 2007-07-24 22:47:04 följande:
    Jysk har billiga kohudar har jag sett. Vet dock inte hur kvaliteten är på dem..
    jysk???? det var nog det sista stället jag skulle letat på men varför inte... Vet inte om det spelar någon större roll med kvalitén. Man lär väl tröttna efter ett tag ändå
  • TheMilky

Jysk hade kohudar nu i sitt blad för 1500.

• Rose77

Ilva har rea just nu, kolla deras hemsida, www.ilva.se tyckte jag såg dom för runt 1400:-

• Wiska

Att hitta nån bonde som det står i ett inlägg ovan är verkligeningen ide!
    Inga bönder har skinn hemma, djuren slaktas på slakteriet och där behåller de skinnen.
    Och det är inte billigare att bereda skinnen själva, utan att köpa på duka tex är billigast...

Våra vänner som är bönder skulle göra en matta av en av de kor som hade finast päls, men för dem vart det dyrt!
    Jag köpte mitt på Duka för 2000 kr, ser jättefint ut fastän den är något år och att hundarna nöter på den haha! :)

Visst är det skillnad på kvaliteèr!

• angelcry

mio har men jag vet inte priset.

Amor vincit omnia
  • angelcry

Kohud i beige/vit, brun/vit eller svart/vit, 3–4 kvm 1.950:-.
    www.mio.se

Amor vincit omnia
  • Fru D77

Vi köpte en jättefin på blocket för 900krSkrattande

• Emeeliee

Det bror på vilken storlek du vill ha. Duka har juh för 2000 men dom är såå små! Brukar finnas på blocket ibland. Men observera att vissa är så små då kan det vara värt att lägga till till ett stort fint skinn istället!

• Hoppetossan 79

Köpte ett gigantstort vitt/beige på jyskt för 1500 kr
    Blir nog ett brun/svart också för det får vi köpa någon annan stans för de hade mest ljudbruna på jysk. Men av de affärer vi kollade på måste jag säga att jysk var de som verkade ha bäst kvalité.

• S0lstråle

Min kompis jobbar på en gård och slängde ur sig att en viss "kossas" skinn skulle vara snyggt som en matta till slaktaren när han kom och hämtade upp ett gäng för slakt. Svaret hon fick var då att hon skulle sagt till några dagar i förväg så skulle det gått att ordna ... Men en 2000:- skulle det gå och på och rätt omständigt är det ju om man inte är bundis med en bonde!! Så Duka är nog ett bra tips, eller Mio. Bolagret ett annat om du bor nära Göteborg.

• Hoppetossan 79

Nu har vi köpt ett koskinn till så nu har vi två st. 
    Ett ljust från jysk för 1500 kr
    och ett Mörkbrunt med lite vitt för 1995 kr

Svar på tråden Vart köper man kohud "billigt"?