• Idaaa1982

Var hos ett medium igår, häftigt

Hej hopp..

Var hos ett medium igår... Och det var hur häftigt som helst.. Men eftersom jag är lite skeptisk till det hela fick hon svårt att läsa mig efter en liten stund.. så ska tebax på måndag.. Hon sa en massa saker som stämde med mig å min familj, men sen sa det tvärstopp.. =)
    Måste öpnna mig lite mer nästa gång!!

Nån annan som har träffat ett medium??

• Svar på tråden Var hos ett medium igår, häftigt
  • Skrutt och Skrot

Jag var och spådde mig för ett tag sedan och nästan allt som hon sa där har inträffat, häftigt!

• Sussie Rose

Jag har träffat på flera medium,var på en sittning i september förra året,och precis allt har stämt in,lite otäckt,för det var saker man absolut inte trodde skulle ske,visserligen positiva men ändå.

• Skrutt och Skrot

calle555:
    Spelade tyvärr inte in samtalet då jag var lite skeptisk när jag gick dit, ångrar det nu!
    Detta sa hon bla.

1. Åh, vilket fint nybyggt hus ni har, men jag ser att du känner dig ensam därhemma!

Stämmde jättebra! Maken hade precis byggt färdigt och vi hade väl bott där i ca 7 mån. Huset ligger lite utanför så jag hör grannarna, men kan inte se dem.

2. Ta det lungt, det kommer komma människor som ska bygga ut om ett tag!

Nu ca 2 år efter mitt möte med henne har jag fått 2 grannar som bygger för fullt!

3. Jag ser att du vill köpa ett nytt bord till vardagsrummet, gör inte det för det kommer komma ett till er!

Ca 2 månader senare kom min svärfars fru och frågade om vi ville ha deras för de hade köpt ett nytt.

4. Jag ser att du jobbar med kläder, men du kommer att vara på en annan plats ett tag!

Veckan efter kom min chef och frågade om jag kunde hjälpa till på en annan avdelning.

Sedan så såg hon att jag låg i en ekonomisk tvist med min biologiska far som jag inte träffat på över 10 år.
    Sen så fick jag ställa en fråga med: Kommer det att ordna sig för min syster? Hennes svar blev: Sluta oroa dig, hon kommer att träffa nån snart!
    Mycket riktigt, min syster träffade en helt underbar kille och de gifte sig redan efter 1 år!
    Sen sa hon så mycket mer och det enda som inte inträffat ännu är att vi kommer att få 3 barn, har 2st nu och fler är inte planerade.

• calle555

Skrutt och Skrot:

Synd att du inte spelade in det. Det är mycket svårt att minnas en seans som den verkligen utspelade sig. Risken finns att man minns den som bättre än vad den var. Därför är det också svårt för mig att kommentera det du säger om seansen.

Nästa gång du går till ett medium, en spådam eller liknande så rekommenderar jag inte bara att du spelar in seansen utan jag rekommenderar också att du läser på om en teknik som kallas cold reading: tinyurl.com/2vn5xt

Lycka till!

• madeleine031

Calle, att du aldrig ger dig..

Jag har varit hos ett medium, spelade in hela sittningen! Allt hon sa stämde. Hon tittade inte på mig en enda gång under seansen utan blundade. Jag sa ingenting, varken bekräftade eller nekade. Med andra ord är cold reading uteslutet.

• calle555

madeleine013:

Läs på om Forer-effekten och "subjektive validation" så förstår du hur cold reading kan ha fungerat i ditt fall. Du hittar dit via Google eller länken ett par inlägg upp.

Får jag ta del av din inspelning?

• madeleine031

Min inspelning av denna seansen känns lite för privat för att dela med sig på det sättet. Hoppas du förstår.

Jag försöker förstå vad Forer-effekten är men hittar inget specifikt över vad det är. Vill du upplysa mig?

• calle555

medeleine031:

Experiment med Forer-effekten visar tydligt att cold reading kan fungera utan någon som helst feedback. Du förstår varför om du läser t.ex. den här artikeln: tinyurl.com/2wes95

Svar på tråden Var hos ett medium igår, häftigt