• Jess83

Efterkontroll mvc ?

Hejsan.

Vad gör man på en efterkontroll på mvc??

Tar man med sig sitt barn?

Jag ska dit nästa vecka, har för mig när vi boka in tiden att hon sa " ska bli kul att se vad du kommer med för nån" Så jag antar att hon vill att lilla Julius ska följa med...

Men vad gör man?

Tack

(¯`°?.¸ ღ Julius kom till världen 24/5/2007ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Efterkontroll mvc ?
  • Edvinsmamma77

Man gör en undersökning där det kollas om man läkt bra mm..Jag fick "knipa" o hon kände samtidigt hur musklerna var..Man pratade lite o min son satt så snällt i babysittern brevid:)

• HelHel

´Pratar lite om hur du tyckte förlossningen var mm
    Du får göra en undersökning då bm kollar så att allt ser bra ut där nere, hon kollar också så att du kan knipa rätt.

Ja de brukar tycka det är roligt när man tar med barnet dit =)

• Lia och bäbisen

Jag har fattat det som att de pratar med en om hur allt har varit, och sen blir det nog en undersökning för o kolla eventuell stygn-läkning o så... Elise är 3 mån nu o ja har inte bokat tid än..sååå dåligt!
    De tar nog "för givet" att barnet följer med eftersom de flesta pappor oftast jobbar...

• Cecci78

jo, hon verkade var lite förundrad över att jag inte hade sonen med mig på efterkontrollen:)

• Jess83
    Cecci78 skrev 2007-07-25 10:49:09 följande:
    jo, hon verkade var lite förundrad över att jag inte hade sonen med mig på efterkontrollen:)
    Okej, ja han får följa med mig

Jag var hos en läkare på mvc ca 1 månad efter förlossningen då hon tittade på mig, mina stygn + att jag fick knipa.. allt såg bra ut.
    Tror ni ändå att min bm kollar igen på efter kontrollen...
    Bokade nyss om min tid, då sa hon jag pratade med att "ja vi ska boka in en timme.. hmmm nej vi får ta en halv timme" Så det kommer antagligen gå fort då..
    (¯`°?.¸ ღ Julius kom till världen 24/5/2007ღ ¸.?°´¯)
  • nest

Man diskuterar preventivmedel också, om man vill förstås...

Svar på tråden Efterkontroll mvc ?