Ge råd. Problem med styvdottern!
Jag bor med en man som ahr en dotter som är 13 år. Denna tjej är ja väldigt rebellisk! Det hon tycker och säger är lag! Eller vill attd et ska vara så. OM då jag skulle säga något blir hon rasande och kan inte förstå hur hennes pappa kan tillåta mig säga så till henne. (detta har varit vid stora bråk, annars blir hon "endast" sur)
En insident i lördags var när vi hade gäster, hon satt som vanlig och bara sura, och när klockan började bli mycket sa hon högt och nu ska ni åka hem! Jag blev helt paff, pappan låttsades som han inte hörde... I efterhand säger han att han inte hört det ?!
Vi har för tillfället väldigt stökigt hemma och jag och min sambo blir oväns varenda dag pga av hans dotter och fd. Då denna bara spelar på dotterns linje att vi inte är kloka istället för att försöka hjälpa till.
Vi har en son tillsammans som är 1 1/2 år. Jag vill inte att denna pojk ska växa upp och bli å härt otrygg som denna flicka är! Vad gör man.
Vårat förhållande hänger på en skör tråd, finns ingen kärlek mer som förr!!
Ska bara tillägga att vi har pratat många gånger med denna tjej om vad som är fel Hur vi ska hjälpa henne men nu är det bara KAOS!!
Goda råd tack !!