Älskar han mig inte lika mycket längre? Eller blir det så här med tiden?
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i fyra månader, inte länge alls med andra ord. De första två månaderna var helt underbara. Vi skickade sms hela dagarna, _han_ skickade sms på eget initiativ, skrev att han älskade mig och saknade mig osv. Ringde ofta.
När vi var med varandra sa vi att vi älskade varandra varje dag, flera gånger.
Men de senaste två månaderna, åtminstone den senaste månaden så har han ändrat sig, sakta men säkert. Han skickar knappt sms längre, men om jag skriver nåt så svarar han (men har nästan slutat med det lite, om jag inte frågar någonting). När han var här nu senast så sa vi att vi älskade varandra ett par gånger bara, och det var alltid jag som sa det först.
Är det så här det blir? Att man tappar "suget" lite, att han älskar mig lika mycket fortfarande men är trött på att säga det? Han visar det fortfarande rätt mycket, kramas mycket i soffan osv. Själv är jag en känslomänniska, så mina känslor för honom väller nästan över ibland och jag måste bara få det ur mig då. Men jag blir så jäkla rädd och orolig när han inte ger samma respons längre. Vill inte förlora honom...
När vi ska ringa varandra så är det alltid mitt initiativ numera. Förut kunde han ringa bara för att säga godnatt. Nu ringer han bara på eget initiativ när han är på fest eller så, och på lyset, och DÅ är han jättegullig och säger hur mycket jag betyder för honom flera gånger.
Bör jag oroa mig?
Tacksam för svar.