• Anonym

Älskar han mig inte lika mycket längre? Eller blir det så här med tiden?

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i fyra månader, inte länge alls med andra ord. De första två månaderna var helt underbara. Vi skickade sms hela dagarna, _han_ skickade sms på eget initiativ, skrev att han älskade mig och saknade mig osv. Ringde ofta.

När vi var med varandra sa vi att vi älskade varandra varje dag, flera gånger.

Men de senaste två månaderna, åtminstone den senaste månaden så har han ändrat sig, sakta men säkert. Han skickar knappt sms längre, men om jag skriver nåt så svarar han (men har nästan slutat med det lite, om jag inte frågar någonting). När han var här nu senast så sa vi att vi älskade varandra ett par gånger bara, och det var alltid jag som sa det först.

Är det så här det blir? Att man tappar "suget" lite, att han älskar mig lika mycket fortfarande men är trött på att säga det? Han visar det fortfarande rätt mycket, kramas mycket i soffan osv. Själv är jag en känslomänniska, så mina känslor för honom väller nästan över ibland och jag måste bara få det ur mig då. Men jag blir så jäkla rädd och orolig när han inte ger samma respons längre. Vill inte förlora honom...

När vi ska ringa varandra så är det alltid mitt initiativ numera. Förut kunde han ringa bara för att säga godnatt. Nu ringer han bara på eget initiativ när han är på fest eller så, och på lyset, och DÅ är han jättegullig och säger hur mycket jag betyder för honom flera gånger.

Bör jag oroa mig?
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Älskar han mig inte lika mycket längre? Eller blir det så här med tiden?
  • Glimmerfall

Hur gamla är ni först och främst?

Det låter lite luddigt.
    För det första hade jag tagit mina saker och sprungit om en kille sagt att han älskade mig så snabbt.
    Han kanske har börjat få lite kalla fötter. Det brukar ju bli så efter någon månad att man börjar fundera lite på om man verkligen vill gå vidare eller inte.

~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • Anonym

Skimra: Jag är 18 och han 19. Vi har redan gått igenom så mycket tillsammans, en riktig pärs som jag inte vill skriva om här. Så när han sa att han älskade mig var han totalt nerbruten, var tröstlös och jag försökte finnas där, och då sa han det. Så jag känner inga tvivel om att han inte menade det.

• Glimmerfall

Han älskade dig kanske i den stunden. För att du fanns där för honom och för att du gjorde honom stark.
    Eftersom ni är så unga så ska du kanske gå lite försiktigt fram och inte jaga honom så mycket. Det blir lätt så att man som tjej jagar. Låt honom jaga dig lite grann.
    Låt honom ha en del av sin frihet kvar så han inte känner sig instängd.

~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • Philenia

Att börja älska en människa efter 2 månader? Låter lite väl snabbt.
    Man behöver ju inte säga "Jag älskar dig" jämt och ständigt, det räcker ju med någon gång, är man i ett förhållande så borde man veta vart man har varandra. Och som du skriver så "myser" ni fortfarande osv. Räcker inte det?

• Ch Belair

Nyförälskelsen börjar väll lägga sig lite grann. Man är inte lika på som i början efter ett tag.

• Anonym

Skimra: Tro mig, jag försöker verkligen och ska försöka ännu mer nu. Att han ska "jaga" mig, precis som du skriver.

Philenia: Vi hade kännt varandra ett halvår innan vi blev tillsammans. Jag tycker inte att det var så särskillt tidigt att säga det heller, har man känslan och det känns rätt att säga det så ser jag inget hinder.

Ja, han visar det verkligen genom närhet. Men jag har blivit sviken en gång tidigare, vilket tog mig så otroligt hårt, så varenda negativt tecken gör mig orolig nu. Var väldigt skeptisk till att ens inleda någonting med honom, enbart pga rädslan att förlora någon som står mig nära. Vill inte uppleva det igen. Men nu är jag fast i honom, och han vet om min rädsla.

• jeannette

i början av förhållande brukar det alltid blir rätt intensiv.

man få aldrig nog av varandra o man är sugen på att älska jämt för man vill upptäcka varandra o lär känna varandra

ny sätt att älska o känna du tänder på ett sätt han på ett annat men för att ni ska få veta mer av varandra så älskar man mer ...o så lär ni mer om varandra kroppar

det är som en ni leksak så att säga

men när förhållande börja att försätta sin väg o då inners inne vet man att man har varandra så känslorna blir lugnare ....det är som att man vet att man har varandra...därför blir det mindre smek o kel...

det blir så att man känner att personene ska inte gå...hon/han är där med mig o känslorna finns där men man är tryggare i sätete därför såna stormiga känslor blir lugnare.

jag tycker att 4 månader är en väldig kort förhållandet för att du redan börja känna dig osäkert.

för att ett förhållande ska forsätta så är det viktig komunication...och alla de frågor du ställer här o det du undrar allt detta ska du fråga till honom....

jag tror helt enkel att han är tryggare i sin förhållande med dig.

bli inte orolig o prata med honom spå du får svar på dina frågor.

bra att han vet att du tycker att det är konstig att redan efter nån månad så är har så lugn redan

tycker absolut inte att du ska lämna honom bara för att han säger att han älskade så fort. Kärlek o intensitet i förhållande är olika från par till par.

lycka till

• jeannette

förlåt för stavning jag är så himla dåligt för att formulera o stava:(

kan foklklara bättre än att stava o folklara :(

• Anonym

Jeannette: Tack för ditt svar! Som du skriver kan det vara så att han är mer trygg, eller säker med mig. Säker på vad jag känner för honom, säker på att jag aldrig skulle vara med någon annan. Dessutom är jag en otrolig känslig människa, tar minsta lilla tecken negativt, och sen kan jag gå med en klumpt i magen i en hel vecka. Utan att visa eller säga något.

Ska försöka prata med honom nästa gång jag är där.

• jeannette

osäkerhet är inte bra njut av det du har o be honom att ta initiativ mera med smsande o ringade

• Anonym

Åh huh, förlåt, men är jag alldeles för paranoid nu? *skäms lite*

Igår skickade jag ett sms där jag skrev "Jag kan inte sova, saknar och älskar dig. Puss!" och nu fick jag ett svar där han skrev "Hoppas du kunde somna sen älskling. Jag saknar dig också, och hoppas du får mysigt med katten. :) Puss".

Nu känner jag mig helnojjig över att han inte skrev att han älskade mig. Jag hör hur fånig jag låter, men eftersom han hade så lätt att säga det förut och nu inte gör det alls lika mycket. Hoppas ni inte tror jag är någon efterhängsen bitch som bara behöver bekräftelse, min oro över detta är ingenting jag visar för honom, så han känner sig inte pressad.

• burret84

jag och min älskling har vari tillsammans i sex år och väntar nu vårat föersta barn,(jag 23 och han 27)å vi är då faktiskt lika kära nu som när vi träffades!! fortfarande när han kommer hem från jobbet så pirrar det till i magen vi säger alltid att vi älskar varandra!!! (många många gånger om dan!!) men självklart har man svackor i ett förhållande,men 4 mån låter väl lite tidigt för första svackan... men alla är vi olika!!! och det kan ju som sagt gå i vågor,behöver inte alls betyda att ngt är fel!!

• burret84

men jag kan ju säga att sms:sn har minskat kraftigt med åren!!! nästan så jag ritar ett kors i taket när jag får ett av honom

Svar på tråden Älskar han mig inte lika mycket längre? Eller blir det så här med tiden?