Hundras som fungerar för allergiker?
Ja, vilka hundraser finns som som man tål (oftast) även ifall man är allergisk?
Någon som är allergisk och har hund?
Ja, vilka hundraser finns som som man tål (oftast) även ifall man är allergisk?
Någon som är allergisk och har hund?
on det är pälsen man är alelrgisk mot så brukar det kunna funka med hundar som ietn fäller päls, men tyvärr är det oftast salivem man är allergisk eemot
bischon frise? (stavas??) Jag har hört att allergiker (dom flesta) kan ha dom här mopparna
Chinese Crested (powder puff) eller naken, många som är allergisk som har dom. En vän till mig är allergisk och har 2st av den rasen.
Dvärg- och mellan schnauzrar fäller inte, och inte heller Softcoated wethern terrier, även kallad softie, de är oxå bra för allergiker har jag hört!
Ska inte pudel vara en hund som allergiker brukar tåla?
Pudel, bichon frisé, lagotto romagnolo m fl. Fast det finns många allergiker som inte tål dem också. Sen vet jag t o m en som tål en hund (ej av "allergivänlig" ras), men hon är allergisk mot hundens kullsyster! Så det är väldigt komplicerat med allergier.
vi har en blandras av siberian husky och gråhund och det går bra här hemma
Bichon Havanaise, stavning(?) har jag ska funka..
Vi hade en kurskamrat som hade en Lagotto (tror det heter så) en sorts vatten hund tror jag. Jätte fin och härlig i temperamentet. Deras barn hade varit allergiska sedan många år tillbaks och det hade haft hund tidigare, som de fått göra sig av med. Men den här hunden fungerade hur bra som hellst och de kände ingen allergi av dem.
Har oxå hört att pudlar kan fungera bra för allergiker...
Briader är allergi vänliga om man vill ha en lite större hund