• October

Vad bjuda på vid vernissage?

Jag undrar om någon har några annurlunda och roliga tips på vad man kan bjuda på vid konstvernissage, den kommer att vara fredagen 3 aug mellan 13 och 16 så vi vill inte ha det traditionella vitt vin och snittar. Utan något kul, ovanligt, lätt att fixa och inte så dyrt. Jag hade en tanke på att bjuda på iste att dricka, det är ju gott och läskande, men andra tips och idéer mottages tacksamt! Småkakor, salta pinnar, polkagrisar? Alla tips ni har tack, det börjar bli panik nu.

• Svar på tråden Vad bjuda på vid vernissage?
  • October

Vi har skickat en del inbjudningar men det är även öppet hus så vi väntar en del genomströmning av männsiskor och att bjuda på varma grejer känns problematiskt. Sen är det ju fredag em och det ska kanske vara lite att tugga på så att folk stannar tills de har sett alla tavlor. Nötter och oliver låter bra, men man ska kanske ha mer i den stilen.
    Vad tror ni om fruktspett? Spett med melon, ost och skinka?
    Fler förslag? Om ni varit på vernissage, vad har ni då blivit bjudna på?

• October

puffar lite för alla matglada och går själv och lägger mig.

• Maria40

Har en bekant som äger ett galleri och jag har lärt mig att det bara är en sak som gäller: Champagne alt. mousserande vin.

• CUFC

Har varit med i flera utställningar och även varit med och arrangerat stora utställningar och det som fungerar är, plockmat, typ små mini pizzor (inte mer än munfull dock), kex, typ club sandwich, snacks (jordnötter, chips, salta pinnar osv.) men framförallt... VIN enorma mängder med vin... Vill man prata konst ska man göra det med ett glas rödtjut i handen. Den första utsällningen jag arrangerade hade vi för lite vin... när vinet var slut började folk dra sig... den andra hade vi Vin i överflöd och det blev en otroligt lyckad kväll.

Svar på tråden Vad bjuda på vid vernissage?