• GoåGlad

Använder alla särskilda amningskläder?

Kanske lite dum fråga men jag är ändå nyfiken på om alla ammande kvinnor anväder sig av särskilda amningströjor etc hela tiden eller om ni har vanliga kläder oxå? I så fall hur tycker ni att det funkar? Tips o ideér?

Jag har själv fått mitt första barn för bara en dryg vecka sen och har än så länge inte ens lämnat hemmet så jag har inte tänkt så mycket på hur man klär sig sen för att det ska vara lätt att amma mer offentlitgt. Det är ju så dyrt med amningskläder och jag vill ju använda mina gamla kläder oxå.

• Svar på tråden Använder alla särskilda amningskläder?
  • vicnia

Använder mina vanliga kläder. Drar bara upp lite. Funkar jättebra. Har någon amningströja som jag använt när jag har varit på restaurang och så. Det finns billiga amningströjor på H&M om du är sugen på att köpa någon.

• THR1972

har aldrig köpt något speciellt amningsplagg, bortsett från bhar, utan haft "vanliga" kläder bägge ggrna.

(beror kanske mest på att sådana kläder inte är gjorda för oss större....)

• Wahlentina

Har två tröjor från H&M som inte är så bra egentligen. Drar upp dem på samma sätt som vanliga tröjorna så de var onödiga att köpa egentligen. Skönt om tröjorna inte stramar så mycket bara så att man kan låta lite av tröjan "välla" över lite och dölja mage och så...

• GoåGlad

Jag har nån amningstopp som jag köpt på H&M men mina bröst är så stora att jag ändå måste dra upp hela tröjan för att få ut dem..haha... så jag får nog köra på vanliga kläder jag oxå. Men det är ju intressant att höra hur andra gör.

• Normans

Förutom 4 amningsbh´s använder jag mina vanliga kläder, ska vi iväg någon särskild stans där man kanske inte känner sig så bekväm med att amma offentligt anpassar jag min klädsel därefter. . .

• MELIM

Likadant här. Har tre stycken ammningströjor som jag ändå måste dra upp. "Hålen" sitter ju för sjutton på sidorna och där sitter inte mina tuttar i allafall .

Använder mina vanliga kläder. Större skjortor med linne under är smidigt för då kan man knäppa upp skjortan, dra upp linnet men ändå vara lite skyld om man ska amma på offentliga platser.

• Charlie85

Har använt mina vanlig kläder.. på vintern så kan dragkedja eller knappar vara att rekomendera på sommaren ett lite urringat linne, top (som man drar ner ist för upp) MEN, se upp med mjölkstockning ;)

• Jessi74

Jag brukar ha ett linne under tröjan, så drar jag ner linnet och upp tröjan. Då visar man minimalt vilket passar mig som känner mig obekväm med att amma offentligt. Tycker inte amningströjor är speciellt bra.

• Widmarkarna

Jag har 3 amingsbhar och en amningströjja, annars kör jag med vanliga kläder bara. Drar också upp tröjjan, min bebis är 10 dagar gammal! Fick amma på ett fik i förra veckan, funkade fint, satt lite i skymundan, amning är naturligt, fast nog tusan kändes det lite lustigt alltid, antar att man vänjer sig.

Nu har lilla Linnea kommit äntligen.
  • Ver a

HM:s amningströjor är värdelösa tycker jag. Har 2 st från Boob som är toppenbra. Använder dem när jag vet att jag ska amma "offentligt" och vill vara bekväm.

Är jag hemma eller bland människor jag känner använder jag vanliga kläder. Gör mycket som jessi74. Modet med lite mer löst sittande tunikor är perfekt för detta ändamål. Dock gör vissa modeller att jag ser med höggravid ut nu än jag var precis innan Tilde kom ut!!

Svar på tråden Använder alla särskilda amningskläder?