• tifili

Hur gör man en klänning/tröja med pärlor/fransar "indian?"

Någon som förstår vad jag menar?
    Vill se gärna någon bild.
    framförallt hur fäster man pärlorna på fransarna?

• Svar på tråden Hur gör man en klänning/tröja med pärlor/fransar "indian?"
  • Lundby87

Vad skall du ha det till?? Utklädnan eller baar fixa till för att du tycker om det och vill bära det i din vardag?

• Lundby87

mm men du kan ju köpa lite längre linnen som finns eller fanns förut vet inte om dom säljs längre. Klipper som fransar och trär sen på pärlor på var tredje eller fjärde kanske. Knyter sen en pärla längst ner så inte dom andra skall trilla av eller om du har sy maskin så syr du. Alltså du viken upp en bit tyg och låter en liten pärla finnas i öglan som bildas. sy sen så öglan inte går upp med enkel raksum. Färg på linnet kan du ju välja själv. vit kan vara nått om dom vill göra egna tryck ellr målningar på medans brun blir lite mer snygg och det räcker med pärlor och ev nägra fjädrar amn kan sy fast.

• Lundby87

ahah vad slarvig jag är när jag skriver men du fattar förhoppningsvis endå. fast det är lite bokstäver som fattas och ev felstavningar :)

• Lundby87

Där uppe på banden kan du ju sy fast trådar också. Men får då ev köpa in lite tyg som passar till linnet då det blir svårt med trådar upp till. om inte du finner någon bra t-shirt.

Svar på tråden Hur gör man en klänning/tröja med pärlor/fransar "indian?"