• WhiteTrash

Är han matförgiftad??

Min sambo kom idag hem och var allmänt hängig..
    Till lunch hade han varit och ätit buffé där det serverades köttfärsbiffar. Såklart upptäckte han först efter att han ätit två eller tre att dom var inte klara.
    (j'vla idiot tycker jag, sånt kollar man ALLTID!)
    Han tog en cider från kylen och satt en stund på balkongen... (idiot igen Skrikandes)
    Sen har han legat på soffan och halvsovit tills nu, då middagen var klar.
    Han kunde inte äta nått, han sa att det känns som att han börjar må dåligt
    (Jag har extrem kräk och spyfobi, vilket gör att jag just nu är ganska rejält panikslagen!!)
    Nu ligger han i sovrummet och har tagit en samarin, kan det hjälpa?
    Kommer han att få magsjuka?
    Är verkligen skitarg just nu för han vet om att han ofta får mag-problem och likförbannat vräker han i sig maten fort som attan och så... hoppsan, det här var visst inte färdiglagat !!

• Svar på tråden Är han matförgiftad??
  • Adonai

Om det är matförgiftning så är det väl inget som smittar till andra, om det är det du är orolig för.

• Ch Belair

Är han magsjuk eller matförgiftad kommer knappast en samaring hjälpa. Men matförgiftning smittar inte. Tycker inte du ska vara så arg på han.

• WhiteTrash

Nej, inte just att det ska smitta, men kan man få magsjuka av det? Jag är verkligen inte ett fan av folk som mår illa och kräks... Har stora problem med sånt, får panikångest, hjärtklappningar osv

Kan man inte göra nått hemma för att förebygga att han börjar må dåligt? Det verkar ju komma mer och mer, såhär dåligt mådde han ju inte då han kom hem.

• kjempejente

Låt han vila och om han spyr så är det ju bra, för då får han ju ut eländet.
    Se till att han dricker mycket vatten, inte cider..

• WhiteTrash

Nej, jag vet att det är fel av mig att vara arg på honom, men jag kan inte hjälpa det... Det är som om din sambo skulel ha råkat dra med sig massa ormar hem fastän du har orm-fobi...

• Ch Belair

Lavolina, jag vet hur det är med panikångest och fobier, men har även lärt mig att det ligger hos mig och jag inte kan bli sur på någon annan för det. Att det är jag själv som måste lära mig hantera det.

• WhiteTrash

Jäkla pucko som nödvändigtvis skulle ha sin cider på balkongen idag

(jag vet, jag blir helt galen... sjukt, jag vet ju att han inte vill vara dålig med flit och helst skulel han behöva nån som pysslade om honom, men jag kan bara inte! Vill inte ens vara kvar här hemma ikväll om han skulle spy...)

• Ch Belair

Fast det är ju inte cidern som är boven i dramat nu.

• Buffa

Usch jag är precis som dig, när barnen är sjuka så får magnus ta dom.
    Jag blir alldeles svimfärdig.

enda gången det faktiskt har gått bra det är när dom varit bebisar och mig själv konstigt nog.

Jag lider både med dig och din sambo.

• Teskedsmamman

Matförgiftnng ger kräkningar inom 1-2 timmar, däremot så kan magen ställas ur balans pga massa bakterier...Familjen var på Busfabriken i helgen och samma eftermiddag fick minsta sonen diarrér, på natten fick även jag magknip och diarrér och kände mig hängig och illamående tidsvis.

Jag misstänker salladen på Busfabriken... Stora sonen äter inte sallad så jag tog den som var till hans korv och pommes. Lille sonen älskar sallad och åt upp sin och det var han och jag (som åt dubbel portion salld) som blev dåliga. Maken och min mamma som ät normalportioner blev inte dåliga.... dagen efter var vi ok igen...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Lillebror BF+2
Svar på tråden Är han matförgiftad??