• EvaoAdam

Slapp illamående-fick rapar

Så typiskt! Just när det mest akuta illamåendet gått över(vilket hållit på sedan v.4) kommer ett konstigt tillstånd som känns som om jag hela tiden behöver rapa. Mycket obehagligt. Ibland kommer det också upp lite luft, men aldrig så mycket så att det känns som att jag "rapat färdigt". Jag är nu i v. 12+6.

• Svar på tråden Slapp illamående-fick rapar
  • Helene

Jag känner igen mig! Mitt illamående har lättat men problemet med ständiga rapningar ökar. Så fort jag är hungrig, äter eller dricker måste jag rapa och det känns ständigt som jag har en ständig klump i halsen eller magen med luft som vill komma upp. Mkt obehagligt..man känner sig ett gammalt fyllo. Nu är jag i vecka 16 och hoppas att det ska bli bättre snart.

• pollykalasnjikov

jag tror det har med halsbränna/magmunnen att göra. har haft likadant hela graviditeten. tydligen är det något hormon som gör att magmunnen inte stängs riktigt.
    skitdrygt jag vet!

• Mael

Det där känner jag också igen. Nu har jag dessutom börjat få sura uppstötningar. Antar att det hänger ihop. Ska till bm på  måndag och hoppas få tips på hur man kan lindra det. Någon som har ett bra knep redan nu? Är i v 14+1.

- The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return
  • Helene

pollykalasnjikov: Usch, det låter verkligen inte lovande att du hade så hela graviditeten..

• Gumman85

uj kä'nner igen mig. Så fort jag blir lite hungrig eller illamående så börjar jag rapa. Det känns som att det blir lite bättre och trycket släpper lite i magen

Svar på tråden Slapp illamående-fick rapar