Lägga parkett själv? Är det alldeles för svårt? Någon som gjort det och kan tipsa?
Funderar på att lägga parkett,klickgolv men kan ingenting om sånt här. Är det väldigt krångligt eller kan en nybörjare klara av det?
Vad ska jag tänka på?
Funderar på att lägga parkett,klickgolv men kan ingenting om sånt här. Är det väldigt krångligt eller kan en nybörjare klara av det?
Vad ska jag tänka på?
Startade en tråd tidigare idag om hur lång tid det tar att lägga golv, där finns några som lagt som nybörjare.
http://familjeliv.se/Forum-5-166/m23126692.html
tyckte de va riktigt lätt.. la två rum och ah de blev kanon.. inte alls svårt..
Nej det är väldigt enkelt. Jag var 18 när jag köpte mig första lägenhet och lade golv i halva lägenheten själv. Hade aldrig gjort det innan då.
Vad behöver man mer än själva golvet? Behöver man såga till mycket?
Hoppas jag vågar mig på detta. I värsta fall får jag väl riva bort allt igen..
Då ska jag alltså köpa in golv, foam och en såg. Kan det inte följa med någon händig som kan lägga det också..
Usch, det låter krångligt detta..
Vi har båda tummen mitt i handen och vi har ganska så lättvindigt lagt parkettgolv i 8 rum själva, tar inte ens särskilt lång tid att få till!
Lycka till!!
Gå in på tex COOP bygg på nätet så finns det beskrivningar om hur man gör där, steg för steg.
Vad snälla ni är som peppar mig och ger tips. Nu känns det som jag kanske vågar mig på det iaf. Behöver ju inte köpa till alla rummen på en gång.