Minipiller
Hej!
Efter graviditeten började jag med minipiller eftersom man inte fick äta ppiller när man ammade plus att barnmorskan kom fram till att jag inte skulle äta ppiller över huvudtaget. Jag had een lätt blödning när jag började med pillerna, sen försvann den å va borta i någon månad så jag trodde att jag va en av dom som hade turen att slippa mensen när jag åt minipiller, men nu blöder jag konstant. Inte alltid lika mycket så jag behöver ha tampong/binda men jag måste alltid ha ett troskydd om man säger så. Nu har jag haft normala blödningar i ca 8 dagar å förr brukade jag bara ha mens i ca 4 dagar. Så jag antar å hoppas att det beror på minipillerna men har någon vart me om samma sak, har hört att det kan bli så om man sätter in en pstav men ja har inte hört det om minipiller. och ni som inter äter piller va använder ni för preventivmedel, kondom är inget alternativ eftersom jag inte tycker att sexet blir lika skönt. så vad använder ni?för och nackdelar? Är lite nervös in för tanken att tex ha spiral, lr ta pspruta vill ju helst äta piller eftersom jag är van vid det och kommer försöka ett tag till men vem vill gå runt å blöda hela tiden. så kom med råd