• eilema

Jeans/snygga byxor till "tjocka" barn?

Nu är jag trött!! Min son är 93 cm lång och väger 19 kilo. Det mesta sitter runt lår och mage på honom. Han kan absolut inte ha några som helst andra byxor än joggingbyxor, långkalsonger eller snickarbyxor. Jag skulle så gärna vilja kunna klä upp honom ibland och inte bara dessa mjukiskläder. Men det går inte! Trots ställbar midja på jeans som är utdraget till max så får man med nöd och näppe igen knappen och då sitter de stenhårt och blir märken på honom och han har svårt att röra sig. Hittade ett par på HM idag med fejk-kalsongkant under som såg väldigt töjbara ut i midjan, men likadant där när knappen väl stängts, han kunde knappt andas..

Skumt för sååååå tjock är han inte!! Mer bastant liksom.

Såå, om någon vet jeans eller snyggare byxor som passar knubbiga små barn, snälla, säg till!!

• Svar på tråden Jeans/snygga byxor till "tjocka" barn?
  • Susiepie

Ja såna råd behöver jag nog också snart... min gosse är 10 kg och 68.5 lång och är 6 månader så han blir og i stl som din gosse...
    Men går det inte att köpa större jeans men med muddar så stannar dom uppe!?

Familjen Lundström-Pettersson : Susie, Stoffe och Makke KÄRLEK
  • eilema
    Susiepie skrev 2007-07-25 21:56:29 följande:
    Ja såna råd behöver jag nog också snart... min gosse är 10 kg och 68.5 lång och är 6 månader så han blir og i stl som din gosse...Men går det inte att köpa större jeans men med muddar så stannar dom uppe!?
    Ja när min son var 6 månader var han 72 cm lång och vägde 10985 gram..
    Han har 86 eller 92 i kläder, jag köpte ett par jeans i 98 nu med muddar nertill och fejk-kalsongkant som var töjbar. Det gåååår att få på honom dom och man knixar väldigt länge. Ena sidan 2 mm, andra sidan 2 mm, och sen håller på så.. men det skiljer oftast inte så mycket i midjan ju högre upp i strl man kommer utan mest i längden..
  • SaramedM

Det är svårt
    M är 106 och väger 22 och det är svårt

Just nu har hon Bamsebyxor från killavdelningen

• NovaAlexandra

jag har ett förslag, en tjej som syr upp byxor som du vill ha dom. det har jag gjort för jag hittade inga byxor som passade min unge när hon slutade med blöja. hennes sida kan du se här http://florinpysslar.blogspot.com/

/mamma till världens bästa Sanna
  • eilema
    Misha skrev 2007-07-26 14:45:15 följande:
    en störe storlek kansje
    Haha nej du, det funkar inte ändå.
  • eilema
    NovaAlexandra skrev 2007-07-26 14:40:20 följande:
    jag har ett förslag, en tjej som syr upp byxor som du vill ha dom. det har jag gjort för jag hittade inga byxor som passade min unge när hon slutade med blöja. hennes sida kan du se här florinpysslar.blogspot.com/
    Tack, det ska jag kolla upp!
  • Misha

Det var inte meningen att låta otrevlig min kille har alltid varigt stor och har alltid köpt störe storlekar.

• eilema
    Misha skrev 2007-07-26 14:57:18 följande:
    Det var inte meningen att låta otrevlig min kille har alltid varigt stor och har alltid köpt störe storlekar.
    Okej. Problemet är att det brukar inte skilja mer än någon halv cm eller så i bredden på midjan på en storlek större. Han har typ 86/92, och skulle jag köpa större så de skulle vara lagom i midjan skulle jag nog få köpa typ 122 eller något och då skulle de vara en meter för långa i benen.
  • snigelina
    eilema skrev 2007-07-26 14:59:20 följande:
    Okej. Problemet är att det brukar inte skilja mer än någon halv cm eller så i bredden på midjan på en storlek större. Han har typ 86/92, och skulle jag köpa större så de skulle vara lagom i midjan skulle jag nog få köpa typ 122 eller något och då skulle de vara en meter för långa i benen.
    Byxor i D-storlek? Finns inte det i så små strl?
Svar på tråden Jeans/snygga byxor till "tjocka" barn?