• Flox

Ingångslön som rekryterare?

Någon som är/varit/känner någon som arbetar som rekryterare och vet var lönen ligger någonstans? Skall på anställningsintervju nästa vecka och det där med löneanspråk är alltid lika klurigt. I detta fall har jag rätt utbildning men ej erfarenhet av att jobba som rekryterare, dock har jag stor erfarenhet av den typ av arbeten som det skall rekryteras till. Kikade på ams.se, men där verkar de ha tagit bort dessa uppgifter. Är inte heller med i något fack, så jag kan inte logga in mig på någon av deras hemsidor och kolla statistik. Tack på förhand.

• Svar på tråden Ingångslön som rekryterare?
  • crsmejl

Från 23 000 och uppåt. Det beror lite på bonussystemet och din erfarenhet. 23 000 som ingång = mkt lite/ingen erfarenhet.
    Hoppas att det hjälper dig. Låg bonus, lägg på minst 2000kr.

• Angelgirl13

Säg att du vill ha 25'! Är det på ett bemanningsföretag? Jag har jobbat som rekryteringskonsult på Manpower och där låg ingångslönen på 23-25' för nya. De första tre månaderna där fick man en bonus på 5000, och därefter är det förstås meningen att man ska dra in egna pengar och på så vis få provision.

Lycka till!!

• Flox

Tack för svaren!

Det är på ett mindre företag som sysslar med både bemanning och rekrytering fast bara inom en viss bransch. Tjänsten gäller endast som rekryterare och jag skall inte arbeta med någon typ av merförsäljning, utan tillgodose befintliga kunders behov. I ansökan stod det fast lön så jag vet i dagsläget inte om där är något bonussystem... Känns verkligen jättesvårt för jag har aldrig haft ett jobb tidigare som baseras på min utbildning, så dessa löner känns gigantiska!

Svar på tråden Ingångslön som rekryterare?