• annaoedvin

Stenhjärta

Min morfar, som gick bort i vintras, är kremerad och har "bara" en platta i bohusgranit där namn och datum står. Min mormor är väldigt noga med att det ska se fint ut runt graven så när jag hade med mig blommor märkte jag att hon inte tyckte att de passade där.. (hon är väldigt noga med vad andra tycker). När jag var på kyrkogården senast så såg jag att det vid en annan grav låg ett stenhjärta. Ett enkelt uthugget hjärta i någon grå nyans. Ett sådant skulle jag vilja lägga hos morfar (det kan ju mormor inte gärna ta bort hur som helst). har någon sett ett sånt hjärta el. liknade? Var kan man köpa sådana? Har kollat på Fonus hemsida men hittade inget där. Tacksam för all hjälp jag kan få!

• Svar på tråden Stenhjärta
  • Diny

Jag har faktiskt sett på Ica Maxi. Kolla typ trädgårdsaffärer

• Sommaren22juni1979

Jag köpte mitt hjärta från blomsteraffären ...

Man kan måla dem om man vill det , fast jag tyckte det var snyggast naturligt grå , samt att jag skrev på baksidan på den ...

Tyvärr så fanns det klåfingriga personen som tog det o sedan krossat det , min mamma köpte ett nytt och det har iallafall fått ligga kvar ..

En liten ängel sa till mig i mina drömmar .... snart .. snart ska du få din önskan...
Svar på tråden Stenhjärta