• Husmusen8

Kraftig mensvärk + blödning men foster kvar?

Undrar om någon varit med om samma sak och hur det gick.

Är gravid i v.8 och i måndags fick jag kraftig mensvärk, låg och vred mig i någon halvtimme. Sedan gick jag på toaletten alldeles yr och svimfärdig och då kom det blod i toaletten och även klumpar. Tog för givet att det var mf så igår fick jag åka in till KK. BM trodde också att jag fått mf men när hon gjorde VUL så fanns fostret kvar. Jag vet att det inte var en tvillinggraviditet eftersom jag gjorde VUL veckan innan och då såg de bara ett foster.

Nu är jag så orolig för vad detta kan vara så snälla, om någon varit med om samma sak så får ni gärna berätta hur det sedan gick för er.

• Svar på tråden Kraftig mensvärk + blödning men foster kvar?
  • Gumman85

men va sa dom då? Ska du få åka in igen och kolla upp om bebisen är kvar?

• Husmusen8

Hon sa inget om en ny koll men jag är så orolig så jag ska nog begära det väldigt snart iallafall.

• snartliverhorn

Hej Husmusen!!

Har varit med om nästan samma sak. Den 17 fick jag kraftig mens och klumpar. Åkte in den 18 till KK akuten, men "Herkules" var minsann kvar. Detta var oxå V 8 för mig. Sedan dess har det kommit lite bruna klumpar då och då hela tiden och jag måste använda trosskydd ibland.
    Fick du ingen förklaring till vad det kunde vara?
    Till mig sa läkaren att "felet" på mig var att livmoderstappen inte vidgar sig ordentligt när själva livmodern växer. Detta resulterar då i att blodkärlen spricker.

• Gumman85

ja okej... ja då såg hon nog inget kosntigtför då borde du fått ett till iplanerat direkt! men va kan det ha varit då.........

• snartliverhorn

Tycker du ska begära en ny koll. Vi ska gå på en extra idag. 8 dagar efter den stora blödningen. Vi fick ingen ny koll utan tvingade oss till en på mvc.

• Husmusen8

Snartliverhorn: Hoppas allt ser bra ut för dig idag!

Någon mer som varit med om detta?

• Lillgreta

Jag fick en större blödning i vecka 8 (dock utan att ha ont). Åkte direkt in till gynakuten och var HELT inställd på att det var kört. Gjorde vul o fick se ett litet hjärta picka. Läkaren kunde inte förklara varför jag blödde, men fick en återbesökstid en månad senare. Tycker att du med borde ha fått det.

Men man blir ju orolig och tittar efter blod i trosan lååångt efter. Lycka till!

• Husmusen8

Snartliverhorn: Stort grattis till att allt såg bra ut

Svar på tråden Kraftig mensvärk + blödning men foster kvar?