• DestinationX

relationsterapi?

Jag letar efter en bra terapeut / psykolog i Göteborg(-sområdet). Jag och sambon verkar ha kommunikationsproblem och vi vill göra någonting åt det.
    Jag vet inte var jag ska börja, bara kolla i gula sidorna? Finns det några här som känner en bra (relations)terapeut? Är det nån skillnad mellan vanlig terapeut och relationsterapeut? Kan jag även prata ensam med vår relationsterapeut om andra problem? Vad är skillnaden på en terapeut och en psykolog?

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden relationsterapi?
  • MamaKajsa

en terapeut är en vidareutbildad psykolog.

• patrikiden

Familjerådgivare skall finnas i varje kommun som kan hjälpa er.

Kolla på din kommuns webbsida och sök där.

• petsod

Kanskee bäst om du lägger denna tråd där folk kan vara anonyma, inget man skyltar med direkt.

• petsod

Säg till vart du tar vägen.

• Linda Belinda

Vad är skillnaden på en terapeut och en psykolog?

stor

en psykolog har flera års utbildning
    en terapeut är en som utför terapi, kan vara i stort sett vem som helst, behöver inte vara universitetsutbildad, tex massageterapeut eller zonterapeut

• MamaKajsa
    Linda Belinda skrev 2007-07-26 19:33:25 följande:
    Vad är skillnaden på en terapeut och en psykolog?storen psykolog har flera års utbildningen terapeut är en som utför terapi, kan vara i stort sett vem som helst, behöver inte vara universitetsutbildad, tex massageterapeut eller zonterapeut
    men av frågan förstår man väl att det är legitimerad psykoterapeut hon menar och undrar över....inte om en massageterapeut.
Svar på tråden relationsterapi?