• Natimaria

Varför gnäller vår bebis hela näterna? gaser?

Jag antar att det är pga gaser i magen, hon blir lugnare när hon har bajsat, problemet är att hon bajsar oftast på morgonen och då har hon gnällt i sömnen och vaken hela nätterna, har börjat med Minifom dropparna för spädbarnkolik men det har inte hänt så mycket i för sig så började vi igår med dropparna..

Vad kan man annars göra???? tips jag masserar hennes mage stor sätt hela natten....och jag äter ganska snällt mat som inte bindar gaser...

tips..det skulle vara kul att sova på näterna

• Svar på tråden Varför gnäller vår bebis hela näterna? gaser?
  • BeccaGrodan

hur gammal är hon? låter ju som att det är magen som är jobbig för henne, fortsätt med massagen varje dag.. minifom kan ta några dagar innan det börjar ge resultat, kan även tipsa om bio gaia droppar, det gav vi vår son, tyckte inte att minifom hjälpte för oss men det gjorde biogaia dropparna!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Natimaria

hon är 19 dagar gammal, tack för tipset

• Natimaria

Är biogara dropparna till gaser i magen?

• Stumps

Pröva med att låta henne sova på magen, min dotter knorra hela natten å sover dåligt å vaknar av å an om hon inte få sova på mage.

• BeccaGrodan

ah då är hon pluttig än, men testa biogaia dropparna o se om det hjälper..
    att sova har jag inte räknat med att få göra ordentligt de närmaste åren

Lycka till!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Lill Tjoffis

Minifom hjälpte för oss.
    Kommer inte ihåg hur många droppar man ska ge av minifomet (det som står på flaskan) men jag vet att vi gav betydligt mer för att det skulle hjälpa. 

Vår son krånglar fortfarande på nätterna pga gaser o magknip, men visst har det blivit bättre. 

♥ Elis o6o9o1 ♥
  • Natimaria
    Stumps skrev 2007-07-26 11:47:13 följande:
    Pröva med att låta henne sova på magen, min dotter knorra hela natten å sover dåligt å vaknar av å an om hon inte få sova på mage.
    Det låter som en bra ide,tack
  • Natimaria
    BeccaGrodan skrev 2007-07-26 11:47:21 följande:
    ah då är hon pluttig än, men testa biogaia dropparna o se om det hjälper..att sova har jag inte räknat med att få göra ordentligt de närmaste åren Lycka till!
    Nej, jag börjar uterslutta den där med att sova på näterna hehehe
  • Natimaria

Lill Tjoffis skrev 2007-07-26 11:53:49 följande:

Minifom hjälpte för oss.Kommer inte ihåg hur många droppar man ska ge av minifomet (det som står på flaskan) men jag vet att vi gav betydligt mer för att det skulle hjälpa. Vår son krånglar fortfarande på nätterna pga gaser o magknip, men visst har det blivit bättre. 
    10 droppar står det men hon får lite mer ändå, ska vänta några dagar och testa om det funkar annars byter jag till de andra dropparna ...
  • Lill Tjoffis

Elis fick minst 15 droppar...

♥ Elis o6o9o1 ♥
Svar på tråden Varför gnäller vår bebis hela näterna? gaser?