• Anonym (ts)

cancer i läppen?

Har haft munsår mååånga gånger på samma ställe på underläppen. Och det blir väldigt stora och ganska djupa sår. eftersom jag haft så många gånger så är jag mycket känslig där, öm.
    Kan det utvecklas till cancer där för att man haft sår så många gånger. Har varit öm i läppen i ca två veckor men inget sår...

• Svar på tråden cancer i läppen?
  • Ch Belair

Man får inte cancer av sår.

• galnevale

Kan det vara herpes? Det ger ju ofta stickningar i läppen innan det bryter ut till munsår.

• Anonym

gå till doktorn och kolla dig. Kan vara svamp.

• Anonym

prova att använda kortison en vecka. dunderkur. har du så någon annans stans på kroppen?

• olpansfamilj

har liknande problem. Har börjat äta vitaminer nu+ att jag la på kortison salva varje kväll innan läggdags och nu 10 dgr senare ser lppärna jätte bra ut. om du är orolig gå till doktorn. Många med vitaminbrist får sår på läppar och mun. Börja äta multivitaminer. Jag har tagit apotekets mitt val kvinna och äter två tabl. Superbra mot naglar, hud och hår också.

• Frila2

Nej, man får inte cancer av sår. Men du borde kolla upp det hos en läkare för det kan vara både herpes och svampinfektion och om det är svamp behöver du få medicin.

Svar på tråden cancer i läppen?