Det kan hända att Spanien är ett land där Hepatit B smittan fortfarande härjar. Polen tex är ett sånt land också. Därför brukar man misstänka denna sjukdom om levervärdena visar på det. Är det genom blodprov dom uttalar sig om detta? För ser det ut som det på blodprov, då måste dom skicka remiss så att en behörig läkare kan ta leverprov. Om du HAR heptit B, så kommer ditt framtida barn också få det. Detta kan resultera i så hemska saker som barnets död, så kräv en remiss för att få detta utrett!
Om dom inte kan/vill eller tänker remittera dig, så går du till VC och berättar händelsen, så att DOM kan ta ett nytt blodprov och om resultatet är som hos IVF remittera dig rätt.
Anonym skrev 2007-07-26 13:05:55 följande:
min pappa va från spanien men jag har levt hela mitt liv här. nej jag fick inte så mycket info... första provet dom tog så sa dom bara att de gett utslag på hepatit b men att de kanske inte e nått... sen fick jag svar på de igår och då sa hon typ bara att de va de samma.... så jag vet inte om dom menar att jag har, haft eller kommer få hepatit b....så jävla irriterande.... jag måste ju få veta mer... jag har läst på om sjukdomen men jag måste ju veta om jaghar eller inte... lite svårt att leva ovetande!