• Catchie80

    klimathotet!

    Är du rädd för klimathotet?

    Anser du att världen nuvarande väder är pga miljöförstöringen?

    Är du rädd för dina barns skull och i sin tur deras barn?

    Är du rädd för vad som kan hända om detta fortsätter?

    För jag är rädd nu. För min son och hans uppväxt,framtida barn osv. Det känns nästan som at vara med i en amerikansk film om miljökatastrofer, som man för ett par år sedan skrattade åt som överdrivet, men som i dagens läge inte känns alltför långt bort....

  • Svar på tråden klimathotet!
  • ImMcGyverLOL
    Catchie80 skrev 2007-07-26 13:04:33 följande:
    Är du rädd för klimathotet?Anser du att världen nuvarande väder är pga miljöförstöringen?Är du rädd för dina barns skull och i sin tur deras barn?Är du rädd för vad som kan hända om detta fortsätter?För jag är rädd nu. För min son och hans uppväxt,framtida barn osv. Det känns nästan som at vara med i en amerikansk film om miljökatastrofer, som man för ett par år sedan skrattade åt som överdrivet, men som i dagens läge inte känns alltför långt bort....
    Svar på alla fyra frågor: Nej.
  • Catchie80

    Vad skönt för dig


    ImMcGyverLOL skrev 2007-07-26 13:14:01 följande:
    Svar på alla fyra frågor: Nej.
  • Miiiaaa

    Nej, faktiskt inte. Visst låter det oroande, och visst anser jag att det borde tas ett globalt ansvar för miljöförstöringen. Men börjar man kolla på tabeller och statistik för.. säg 200år tillbaka, så är det inga rekord i värme och nederbörd som slagits nu heller.

    Så visst har vädret växlat såhär förr, det är bara det att media gärna förstorar allt och lägger till ordet KLIMATHOT.

  • Moderaten

    Nej
    Nej
    Nej
    Nej

    Och jag är trött på att höra det där om klimathot för att det regnar i england och att det är jättevarmt i grekland..

    Ja nån gång ska det ju va det.

    Jag tror mer på solaktivitet och det är ju svårt att göra nåt åt, den mesta koldioxiden kommer från havet, typ 80-90%.

  • Maria Ida

    Jag gar inte omkring och ar radd eftersom jag personligen inte har paverkats av klimatforandringarna/klimat hotet annu. Men visst ar det mycket orovackande! Jag bor i norra USA och har marker framfor allt bonder och skogsarbetare att mycket har forandrats med skog och djurliv under de senaste 10 aren, arter forflyttar sig pga klimat forandringarna sa det har blivit svarare for dem som lever pa skogs och jordbruk. 


    Jag forsoker leva sa miljovanligt som mojligt for att dra mitt stra till stacken. 
  • Snö80

    Nej, inte särskilt orolig, bara att titta ut genom fönstret, inte särskilt varmt, en vanlig kall förbannad sommar...

  • angelica88

    Tycker allt har blivit så himla förstorat, klimatet har ändrats innan, som när isen smälte, tror det är helt normalt faktiskt

  • KAH

    Intressant att så många kan svara nej på fråga nummer två, då sätter man allstå ingen större tilltro till FN:s klimatrapport publicerad i februari 2007?

    Inga rekord som har blivit slagna? Jaså, så England hade inte sin blötaste sommar i år någonsin (sedan man började mäta detta år 1766? Skickar med en liten länk:

    www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=674276

    Jag kan också tycka att det är tröttsamt med all klimatrapportering i media, absolut, men att hävda att det inte finns något klimathot pga miljöexpolatering och -förstöring det finner jag högst ignorant och okunnigt.

  • Catchie80

    Jag är också trött på den, men om den inte fanns så skulle ingen börja reagera. Ibland måste man tjata in saker i huvet på folk...


    KAH skrev 2007-07-26 17:11:05 följande:
    Intressant att så många kan svara nej på fråga nummer två, då sätter man allstå ingen större tilltro till FN:s klimatrapport publicerad i februari 2007?Inga rekord som har blivit slagna? Jaså, så England hade inte sin blötaste sommar i år någonsin (sedan man började mäta detta år 1766? Skickar med en liten länk:www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=67427...Jag kan också tycka att det är tröttsamt med all klimatrapportering i media, absolut, men att hävda att det inte finns något klimathot pga miljöexpolatering och -förstöring det finner jag högst ignorant och okunnigt.
Svar på tråden klimathotet!