• Barn o Katt Mamma

Koka ägg i micron....????

Ja som rubriken säjer, då.......

Under semestertider finns bara micro att fixa mat i och engångstallrikar och engångsglas........!!!!

Så förslag på hur jag fixar till ägg.......kokta, äggröra, omelett eller ......... ja, har du nåt bra förslag, helst som du testat eller du vet funkar.

Tackar på förhand

• Svar på tråden Koka ägg i micron....????
  • msister

Har speciella äggkoppar när jag "kokar" ägg i micron men det går att gör på en tallrik också. Men man får vara beredd på att det stänker och går fort som fan. Det hinner inte gå många sekunder innan det är klart. Har hittat flera Microkokböcker i Second Handaffärer. Inte dyrt och finns många bra tips.

• flowerbranch

Hade ingen aning om att det funkade med ägg i mikron! hur länge ska man köra då om man vill ha hårdkokt med lite klet i mitten? passar mig utmärkt, lat som man är..

• msister

Några sekunder bara. Går fort som fan. Man kan ta ut och kolla. Det kan ser klart ut på ytan men det är bara att peta med en kniv och kolla. Man får testa sig fram. Alla microsar har ju olika temperaturer.

• flowerbranch

ok, lär man typ picka ett litet hål eller så för att dom inte ska sprängas?Flört

• msister

Ja du måste knäcka ägget först i en behållare. Annars sprängs det!

• flowerbranch

hahaGlad ok, tack så mycket!

• W W

har en "äggkopp" som jag kokar ägg i micron med.. bara att sticka hål i ägget och lägga den i äggkoppen, på med locket och in i micron i typ 6 min..
    den rekomenderar jag alla som gillar ägg.. väldigt praktisk..

• msister

Har en liten kopp/skål med lock som jag använder.

Svar på tråden Koka ägg i micron....????