• mamsingenX4

En ny tråd för oss "stor"familjer på Åland

Startar upp en ny tråd för oss ålänningar med storfamiljer. Här kan vi byta tankar med varandra, vi har säkert en hel del gemensamma saker att diskutera, det vill säga när vi väl får tid över för tiden den vill ju inte riktigt alltid räcka till, när man har många barn. Alltid är det något som skall fixas!

Häng på du oxå att få liv i denna tråd!

4-barns mamma
  • Svar på tråden En ny tråd för oss "stor"familjer på Åland
  • Agneta3

Jag också!
    Grattar här också. Grattis Linus på 2-årsdagen igår!
    Tiden går! Om fyra veckor följer min plutta efter...

• mamsingenX4

Tack, tack! Jo, vi har ätit tårta, och Linus fick och klarade av att blåsa åtminstone ena ljuset. Han fick en efterlängtad traktor med släp i födelsedagspresent, en rutchkana, pussel och massor med kläder. Hade lagat kinuskitårta och det vräkte han i sig! Tänk att våran lilla gosse blivit redan 2 år! Jösses, vad tiden går fort...

• mamsingenX4

Usch, imorrn ska jag till Gyn Har blödit nu i över 2 veckor och har stickningar i magen... misstänker att spiralen farit fel, på nåt vis... inge kul! Maken min lyckades skrämma mig med att "tänk om det är cancer" så nu är man helspänn och drömmer marddrömmar!

• Agneta3

MX4: Uj då, låter inget vidare. Hoppas det beror på spiralen, som du misstänker. Eller så kanske hormonerna spelar dig ett spratt. Bäst att kolla upp. Lycka till i morgon!

• lillmamman

Hej jag är nästan Ålänning :) Min mormor är ålänning och jag har även bott där tidigare .....

• mamsingenX4
    Agneta: Var på gyn idag, och dom vet inte riktigt orsaken till varför jag blöder och har ont. Spiralen sitter som det ska, äggstockarna var ok, jag har inte utomkvedshavadeskap, så hon chansade och skrev ut antibiotika mot infektion. Nå, vi får väl hoppas att det är det... så att det inte är nåt annat. Hade känt mig mer tryggare om hon åtminstone tagit papa-prov och undersökt de 3 s k "cystorna" för man vet ju aldrig... tänk om det inte är cystor utan tumörer?! *usch, börjar bli nojig!* Så nu har jag nån dunder antibiotika kur i 3 dgr.
  • Agneta3

Hå, hå, vad jobbigt när de små är sjuka. D blev förkyld på söndag kväll så den natten var jobbig. Sen sov hon bra må och ti nätterna men i natt har det varit skrik och panik HELA natten! Aj, aj, aj. Tog sig åt benen där hon har kliande myggbett men sen tog hon sig åt öronen. Så jag beställde tid till läkare genast i morse. Nu har hon slocknat i B:s famn. Stackars liten! Inte hjälpte Panadolen heller. Inte i natt iaf. De sa på HC att det finns Burana suppar så det ska jag köpa nu!

• mamsingenX4

Stackars liten! Och ni med för den delen... inte kul när de små är sjuka. Och speciellt nu när det dessutom är så varmt! *pust* Fick ni tid till läkare idag? Hoppas att hon blir bra snart... Kanske att det är öronen igen!? Har ni andra klarat er då?

• Agneta3

Jo, vi fick tid på förmiddagen. Det var öroninflammation så nu äter hon medicin. Det är andra gången hon har det så det är bra att det inte kommit så ofta. Äldsta pojken hade nog ätit 10-12 kurer vid den här åldern tror jag...
    Jag blev förkyld på tisdagen, C igår och B idag så den går väl över alla, kanske.
    Pust jo, idag är det varmt och kvavt! Har just varit och handlat också. Hade nog gärna sluppit det idag men det var nödvändigt.

Svar på tråden En ny tråd för oss "stor"familjer på Åland