Fettfläckar på tapet.
Finns det något bra tips?
Finns det något bra tips?
Tror du måste tapetsera om för att bli av med fläckarna. Jag vet inget annat iaf =)
Är fläcken alldeles ny, kan du försöka med yes och vatten. Annars blir det nog omtapetsering är jag rädd.
japp man måste tapetsera.. är det riktigt illa sitter det djupare o det kommer att tränga egenom den nya tapeten med =(...
Fy fettfläckar på tapet är inte roligt!
Vi fick det när vi inte hade gavel på sängen. Vi tapetserade om och det rängde igenom den nya tapeten! *grrrr*
Så riv bort den gamla innan ni tapetserar över!
Tack så jättemycket för era svar Då blir det att tapetsera om dom våderna där fläckarna sitter.
det finns en tvål som heter galltvål som du kan använda. Våra fläckar gick bort på en gång och kom inte tillbaka. Tror vi köpte den i en hälsokstaffär...
Åhh tack Då ska jag pröva den först! Är det en flytande tvål eller?
annars så testar du att stryka på fettfläckarna med strykjärn och smör papper eller vad det heter, du vet...pappret som man bakar med i varje fall, stryk några gånger med strykjärnet så försvinner fläcken från tapeten och hamnar på pappret voila....såg det på något program
Sån galltvål finns på Åhlens... den fungerade bra hemma hos mig med, där hunden skvätt dregel på tapeterna!
Galltvålen är en hård tvål, den som vi har ivf. Men det kanske finns i flytande.
Japp, Galltvål är suverän och finns i flytande form. jag har prävat både fast och flytande galltvål och den flytande är väldgt lätt att använda på fläckar på tex mattor. Jag hade testat att ta lite flytande Galltvål i en pytts med vatten och sedan fuktat en ren trasa och pressat mot fettfläckarna, sedan hade jag tagit en torr ren trasa och pressat mot fläcken. Gnugga inte på fläcken, pressa!
Det låter som galltvål ska handlas imorgon
Om ni tvingas tapetsera över så glöm inte att lacka över fläckarna innan den nya tapeten sätts på plats, då går fläckarna inte igenom!
Jag tror det heter "Servalack" som man ska ha på fläcken innan tapetsering för at den inte ska läcka igenom igen på den nya tapeten.