• Hea007

Vanlig pedalhink eller speciell blöjhink?

Hej. Vad tycker ni? Ska man köpa en vanlig pedalhink till blöjorna eller en sådan speciell blöjhink som "portionsförpackar" varje blöja man slänger?

• Svar på tråden Vanlig pedalhink eller speciell blöjhink?
  • Girle

Personligen kommer jag köra med pedalhink/sophink i kombination med "hundbajs"-påsar, du vet sådana där svarta små plastpåsar, superbilliga i ica eller konsum. På såvis blir det ju samma effekt, utan att man måste lägga flera hundra kronor på en speciell blöjhink (bara refillen kostar runt hundralappen).

• Hea007

Tack för tipset. Värt att prova.

• Neithotep

Jag köpte en sån speciell hink när jag fick Elias och använde den med påsar i kanske ett år, sen började blöjorna bli så stora att det blev för dyrt så nu har jag vanliga Ica-påsar i den speciella hinken och det luktar då ingenting! =)

• cattan

Vi har en korbell som jag tycker är super. Där i finns en speciell kniv som man skär av påsen när man själv vill. En refill kostar 99-: men de räcker flera veckor.

• Neithotep

Denna gången fortsätter jag förresten bara med Ica-påse i ändå eftersom det faktiskt luktar lika lite, så egentligen hade jag ju tjänat om jag köpt pedalhink (fast dem kanske luktar mer), eller inte köpt refill-kasetter från första början.

Svar på tråden Vanlig pedalhink eller speciell blöjhink?