Vanlig pedalhink eller speciell blöjhink?
Hej. Vad tycker ni? Ska man köpa en vanlig pedalhink till blöjorna eller en sådan speciell blöjhink som "portionsförpackar" varje blöja man slänger?
Hej. Vad tycker ni? Ska man köpa en vanlig pedalhink till blöjorna eller en sådan speciell blöjhink som "portionsförpackar" varje blöja man slänger?
Personligen kommer jag köra med pedalhink/sophink i kombination med "hundbajs"-påsar, du vet sådana där svarta små plastpåsar, superbilliga i ica eller konsum. På såvis blir det ju samma effekt, utan att man måste lägga flera hundra kronor på en speciell blöjhink (bara refillen kostar runt hundralappen).
Tack för tipset. Värt att prova.
Puff*
Jag köpte en sån speciell hink när jag fick Elias och använde den med påsar i kanske ett år, sen började blöjorna bli så stora att det blev för dyrt så nu har jag vanliga Ica-påsar i den speciella hinken och det luktar då ingenting! =)
Vi har en korbell som jag tycker är super. Där i finns en speciell kniv som man skär av påsen när man själv vill. En refill kostar 99-: men de räcker flera veckor.
Denna gången fortsätter jag förresten bara med Ica-påse i ändå eftersom det faktiskt luktar lika lite, så egentligen hade jag ju tjänat om jag köpt pedalhink (fast dem kanske luktar mer), eller inte köpt refill-kasetter från första början.