• Anonym (plupp)

Blodiga flytningar som luktar illa..

blev snittad 8 månader sen, mensen kom igång efter 4 månader och har varit regelbunden sen dess, men dock mkt kraftigare än innan graviditeten. men nu en vecka sen ungefär så har jag fått blodiga flytningar som luktar skitäckligt.. unket på nå vis. har aldrig haft detta innan och har ingen aning om vad det är. ska ha nästa mens runt 10e.. nån som kan slänga iväg en gissning?
    det är alltså inte mkt blod, slemmigt och illaluktande bara..

• Svar på tråden Blodiga flytningar som luktar illa..
  • Anonym

Hej! Ring till gynakuten och berätta. Illaluktande flytningar kan vara ett tecken på infektion och då ska man söka med en gång har de sagt till mig. Andra tecken kan vara blödningar, feber och magont. Lycka till!

• Anonym

Håller med föregående talare. Man ska alltid kolla upp, när det är blod/lukt som KAN vara tecken på infektion (men inte behöver vara det).

• Anonym (plupp)

ojdå.. ja ok. men gör dom en gyn undersökning då? känns inte speciellt fräscht.. eller är det kissprov?

• Långbenopluto

Dom gör garanterat en gynundersökning...

Men gynläkarna är van vid infektioner, ingen fara!

Men du bör gå så fort som möjligt! Infektioner i livmodern är inte att leka med....

Lycka till! Berätta gärna hur det går!

Mamma till Marcus och Isak
  • Anonym (plupp)

hm.. funderar på vart jag ska ringa, vårdcentralen här är stängd... provar gynakuten

• Anonym (plupp)

var upptaget hela tiden på gynakuten så jag ringde sjukvårdsupplysningen. hon sa väl i princip att antingen är det ingenting, eller så är det lite mer allvarligt. men i och med att jag inte haft feber eller spec ont i magen när man trycker så var det nog ingen fara, fick dock rådet att fortsätta försöka ringa till gynakuten. där sa tjejen också att det i regel inte är någon fara då man inte mår dåligt i övrigt, vilket jag inte gör. blodet kan ha kommit pga ägglossningen, vissa får tydligen ofta så, och att det luktar sa hon att det beror på obalans i bakteriefloran i underlivet... men jag skulle iaf ringa igen om det höll i sig efter helgen då det oftast bara varar i max en vecka.
    tack alla som svarat :)

Svar på tråden Blodiga flytningar som luktar illa..