• Anonym

Hur slutar man att älta och tänka så mycket och ta dagen som den kommer?

Hej!

Måste nog vara expert i Sverige på att analysera allt och tänka och älta saker, speciellt vad gäller mitt förhållande.

hur slutar man att tänka så mycket och leva för stunden?

Tänker bara på framtiden!

• Svar på tråden Hur slutar man att älta och tänka så mycket och ta dagen som den kommer?
  • Nyfiken gul

det gäller att du börjar fråga dig själv en massa frågor...

vad får jag ut av att älta? Vad tjänar jag på att älta? Vad blir bättre av att älta?

Gårdagen kan du inte göra något åt - det enda du kan bestämma över är morgondagen!

gjort är gjort helt enkelt ... Lagt kort ligger....

• Nyfiken gul

sen får man också lära sig att vissa saker HAR inga svar helt enkelt... man gör saker och säger saker bara därför att....

och så får man ta med sig kunskaperna framåt i tiden... det du lyckas komma fram till med ditt analyserande o ältande måste du ju lägga på minnet så slipper du älta saken nästa gång det händer - då vet du redan hur du ska göra.... enkelt!

• Nearia

Nyfiken gul,
    bra tips.
    Tack.

• murcia

sen kan man ju se att ältande ofta är spekulationer, kanske bättre att fråga personer rakt ut. Inte säker att man får svar. Men bättre att gå att övertolka allt.

Sen kan ältade var en form ar ångest reducering. Jobba med självkänsla och självförtroende? Kanske ta hjälp och prata med en terapuet? De är proffs att lyssna på om man ältar. Samt skriva dagbok och få ur sig allt.

• JeanneDArc

Sysselsättning funkar rätt bra! Sitt inte ensam och sysslolös. Umgås med människor och gör saker. Då hinner man inte tänka så mycket.

Svar på tråden Hur slutar man att älta och tänka så mycket och ta dagen som den kommer?