• Bella Bus

Knyta rosett till dopklänning, HJÄLP!

Hej!

Vi ska ha dop för vår lilla tjeja på söndag och började knåpa lite med dopbandet ikväll. Fick panik då vi inser att vi inte är så bra på att knyta rosetter!!! Kan någon snälla tipsa om hur man gör eller var man kan hitta beskrivningar?

Undrar också hur andra satt bandet? Kring midjan/under axlarna eller bara satt fast rosetten på klännigen?

OTROLIGT tacksam för alla tips och råd!

Älskade Agnes 070509
  • Svar på tråden Knyta rosett till dopklänning, HJÄLP!
  • Bella Bus

någon??

Älskade Agnes 070509
  • Joje

På sonens dopklänning var det en "fåra" för bandet vid midjan. Vi knöt bara en vanlig rosett, blev så fint så

• Bella Bus

Ja vi har ju då ingen fåra så så kan vi inte göra.

Nån annan som har nåt tips?

Älskade Agnes 070509
  • Ireth of Dorthonion

På dotterns klänning gjorde vi så att min mormor knöt en dubbelrosett (eftersom ingen annan kan, och tycker det är så fint) och sen sydde hon på den på klänningen. Även sonens var det hon som knöt. Den är virkad så där gick det att trä igenom.
    Kanske du har någon som kan hjälpa dig om du själv inte kan?

• teena

Jag beställde en liten vit gerbera som satt fast på ett blad, bakpå var en säkerhetsnål ( Typ som killen kan ha när han gifter sig , fast mini) Sen hade jag ett smalt cerise band knöt en vanlig rosett och satte blomman ovanpå...
    Om du vill kan man matcha syskon eler gudföräldrar med modell störe blomma ...
    Iallafall så slapp vi rosettproblem + att vi torkade blomman som minne..

Lycka till....

Svar på tråden Knyta rosett till dopklänning, HJÄLP!