• Anonym (skäggis)

Hårborttagningscréme för "mustasch"?

Efter graviditeten har jag fått lite mörkare ansiktshår och en liten skugga (hö-hö, höll på skriva sugga)under näsan.

Kan man ta bort med créme? Plocka grinar man ihjäl sig av och vaxa är det för kort för.

• Svar på tråden Hårborttagningscréme för "mustasch"?
  • Soul

Jag vaxar med speciella remsor från Veet. Fungerar jättebra. Brukar inte vara något problem om det är lite kort, men det kan naturligtvis bero lite på hårkvaliteten.

• hysteria

Provade sån här hårborttagningskräm från veet fick röda prickar och höll på att kräkas av lukten, Använder istället samma som ovan speciella stripes till för ansiktet och dom funkar kanon. även om håret är kort och tunt.

• babykaboom

Annars kan du ju prova att bleka den! Så synd den inte.

Att vaxa kan ju oxå ge utslag...

Lycka till med suggan!!!

• Anonym (skäggdam)

Fast blekning då syns det ändå i vissa vinklar och i vissa ljus.. Inte ett dugg charmigt!

Ni som vaxar, växer det ut grövre och mörkare som killar som rakar eller kommer det tillbaka som innan?

• Soul

Anonym (skäggdam) skrev 2007-07-27 08:48:18 följande:

Fast blekning då syns det ändå i vissa vinklar och i vissa ljus.. Inte ett dugg charmigt!Ni som vaxar, växer det ut grövre och mörkare som killar som rakar eller kommer det tillbaka som innan?
    Nej, det har varken blivit grövre eller mörkare. Däremot har jag läst på flera ställen att man inte ska raka då man kan få den effekten.
  • Isorfidien

Jag kokar eget vax och vaxar själv hemma. Jag vaxar olika delar av kroppen med jämna mellanrum - även det lilla på överläppen - och det är en skröna att håret blir tjockare av att plockas. Det som kan vara är att håret känns hårdare om man rakat benen ex för då blir snittytan på håret skarpt när det växer ut.

Om man vaxar regelbundet så blir håret tunnare och med tiden så minskar mängden hår. Fortsätter jag vaxa benen ett tag till så kommer det att räcka med att jag vaxar dem bara någon gång per år, nu vaxar jag kanske var 3e månad.

• Anonym (skäggdam)

Åh, dessa myter.. överallt finns de

Har inte vågat vaxa pga att jag hört att det kan bli som mustach när det växer ut.. men då törs jag kanske prova då

• Anonym (strået)

skröna vet jag väl inte om det är, jag har vaxat överläppen i många år och nu när jag är lite äldre så har jag fått ngr strån som är riktigt grova..inte många men nog så irriterande, jag går i dagsläget på laserbehandling med min överläpp...och där förklarade de det med att om man "rycker bort håret som jag gjort så stimulerar man hårsäcken, så kan den blir större..dvs grövre strå till följd...som tur är så är de stråna lättare för lasern att ta, under förutsättning att strået är mörkt, har pigment...vita strån får man ta med diatermi...krävs dock ngr behandlingar då stråna är i olika växtfas..

Svar på tråden Hårborttagningscréme för "mustasch"?