• Novus

Ni som vart på Jysk i Borås...

Ser det alltid lika hemskt ut därinne?'
    Visst, jag vet att Jysk inte är kända för att vara nån toppenbutik kanske och jag har sett några ex där butiken vart väldigt oorganiserad och rörig, men denna tog verkligen priset. Inget låg där det skulle. Gångarna var fulla av saker. Tygrullar låg huller om buller och säkerligen hälften låg som slängda ner på golvet. På utställningsmöbler låg handdukar och liknande över stolsryggarna och annat småplock låg på bord. Men då ska vi inte ens börja tala om kassan! Det såg ut som en stor sopstation. Jag är förvånad att de ens kunde röra sig där bakom kassan!
    Ser det alltid ut så där eller?
    Var så förvånad över att någon ens tillåter att det ser så ut att jag inte kunde hålla mig för skratt när jag kom ut och var tvungen att gå in igen för att visa min man

• Svar på tråden Ni som vart på Jysk i Borås...
  • Sussi75

Japp, jag tycker alltid det ser förfärligt ut där inne, mer eller mindre iaf. Det är ju inte så mycket folk heller så personalen borde väl ha tid att plocka iordning. Om inte så borde nog de se till att gör det iaf.

• Tygbiten

Jag tycker Jysk är riktiga SKITbutiker rent ut sagt.
    Tror inte jag har varit inne i någon butik där det är ordning utan rörigt.
    Sedan har jag träffat på så grining och otrevlig personal så jag drar mig för att åka dit
    Jag hade beställt ett utebord häromåret och fick brev att det hade kommit. Glad i hågen åkte jag 2,5 mil för att hämta det. Då visar det sig att bordet alls inte hade kommit och personalen anklagar mig för att komma när det inget bord ens var beställt, (när jag betalade före utlastningen så tog hon i kassan ut lappen och la undan den så när utlastningstjejen gick och tittade i pärmen så hittade hon ingen beställning.)Jag hade tyvärr glömt att ta med mitt brevet
    Vi fick vänta utanför i 28 grader och full sol vid utlastningen . När sonen och jag sökte skugga inne på lagret under deras försök att leta efter bordet blev vi utkörda i solen igen. Utlastningsperonalen ignorera oss i en 10-15 min. De hjälpte andra kunder utan att säga något till oss.
    Till slut tröttnade jag och gick in och krävde pengarna tillbaka. Jag var inne flera gånger i butiken efteråt för att få prata med chefen för jag ville ha betalt för min onödiga resa på 5 mil.
    Vid ett tillfälle träffade jag utlastningstjejen igen och hon vat så otrevlig så jag förstår att hon fick vara på utlastningen. Henne gick inte att ha i butiken antagligen.
    Jag provade också att maila flera gånger på Jysks mailadress men fick aldrig något svar.
    Efter detta har jag bara varit inne någon enstaka gång men jag har aldrig handlat något.

• Hallontrollet

Bor i Borås och Ja vi har varit där.

Har väntat 5 månader på EN stol som skulle kommit för 4 månader sedan!
    SKIT butik!
    Har nästan gett upp hoppet om att stolen någonsin kommer komma..
    Jag har gett det 6 månader sedan kommer jag maila huvudkontoret och klaga så det heter duga
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • Tygbiten

HALLONTROLLET!
    Lycka till med mailandet! Hoppas att du har bättre tur än jag och får svar!

• Hallontrollet

tygbiten: de är så illa alltså..

jag tänker fasen inte ge mig..
    Kanske kan prata med konsument vad det nu heter :)
    - mamma till världens underbaraste Ellioth 25/11-2006 -
  • underbara jag

japp, ser alltid lika illa ut där.

går sällan dit numera, tycker det e en skitaffär!

• MuminMy

ser väl alltid ut som f-n på jysk? jag fattar inte varför - hur svårt är det att inte ha en 3månaderstor hög med papper på disken? Har inte de som jobbar där nån självrespekt?

Sist vi var i jysk så svarade en anställd "ja vi har prioriterat att få upp prislappar idag så vi har inte hunnit ta fram dina varor" (kunden hade uppenbarligen blivit lovad varor den dagen) ? Ärligt? Kunden skiter väl i vad de har prioriterat?

Nä, jysk skulle kunna bli en bra butik - de skulle förmodligen sälja mer och tjäna mer också - med lite ordning, lite struktur och lite schyssa displayer...

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • TheDyingBride

Vi beställde två madrasser från jysk (i östersund visserligen).
    Torsdagkväll (tror jag det var) kom våra madrasser till ösd, vi skulle få hämta dom på fredagen, natten mellan torsdag och fredag satte en idiot eld på hela fastigheten så allt brann upp, även våra (betalda) madrasser.
    Ringer till jysk i sundsvall och frågar vad vi ska göra, fanns ju ingen att nå här, de lovade att fixa madrasser, jättesnällt, och de skulle komma ganska snart, bara en vecka efter eller så.
    Jag sa ju mitt namn och allt och adress och hon knappade på datorn, sa även att de var betalda och gav kvittonr, antog att de hade kvitton på datorn.
    När madrasserna kommer ringer företaget som levererade och frågade om vi var hemma och bad oss ha pengarna kontant??!!
    Vilka pengar, vi har ju redan betalt?
    Nej, det står här att ni ska betala dom vid leverans svarar dom.
    Ringer till jysk och får en sur kärring som svarar och fräser "men ni skulle ju ha faxat in kvittot".
    Hur faen ska vi kunna veta det när ingen sagt något??!!
    Som TUR var så hade vi faktiskt en fax hemma just då som vi kunde koppla in, annars hade vi inte fått madrasserna alls då.
    När vi väl får dom, ser jag att det är en stor spricka i en träplanka under ena madrassen så jag ringer och klagar, de ber om ursäkt och lovar att vi ska få en ny madrass.
    Sen händer inget på JÄTTElänge, ringer igen några gånger men får inget svar på något alls, ingen vet något.
    Till sist kommer en ny bräda (!) med posten, utan avsändare??
    Blir förbannad och mailar huvudkontoret och skriver datum, klockslag och precis vad som hänt och när och skriver att vi vill ha kompensation för allt strul (massa småsaker som hänt också som jag inte minns nu, otrevliga försäljare bland annat.)

Efter någon vecka ringer en trevlig kille som jobbat på jysk här i stan och säger att vi självklart ska få kompensation, några påslakanset, visst, jättebra säger vi. Han ska komma förbi med dom någon dag och hör av sig innan.
    Detta var över fyra år sedan, vi har fortfarande inte fått några påslakan, trots ytterligare samtal och mail till huvudkontoret och jysk i sundsvall.

Aldrig mer jysk.

• Fru N07

Precis lika rörigt & organiserat i Halmstad.

Lär dig livets stora gåta Älska glömma & förlåta.
  • TjorveniSkåne

Men är det inte en medveten grej hos Jysk, att det ska kännas riktigt billigt så att man lockas att handla "fynd"?

• underbara jag

så billigt e det faktiskt inte...

• TjorveniSkåne

Nej just det, men det är den känslan de försöker skapa, tror jag!

• emzemz

Hehe.. oftast är det väldigt lång kö om man handlat något på Jysk, personalen i kassan är väldigt sega med vad de gör, kassan strular mm. En kund klagade över att deras bord inte hade kommit trots att de hade väntat i över 8 veckor på dem! Roliga var, att de skulle få en bekräftelse från Jysk när varorna kommit in, vilket de den här dagen inte fått men ändå chansat och åkt dit ifall de kommit. Kunden gnäller om att det kostar ju pengar och bensin inte är gratis.. Eh, varför åker ni dit om ni inte fått någon bekräftelse på att varorna kommit?

• Cab

Jag håller bara med!! Båda butikerna i Uppsala är som kaoset självt!
    Personalen borde verkligen praoa på något snabbmatställe för att lära sig både service, organisation och snabbhet....

• Gable

Känner en som har köpt en säng där och den skulle levereras idag. Hon har ringt flera gånger tidigare för att kolla att sängens leveranstid verkligen stämmer. Jodå, den skulle komma idag.

Idag ringer hon till Jysk. Sängen är inte beställd till henne och kommer därför inte att levereras. Inte så kul med tanke på att hon har slängt ut sin gamla säng redan...

Skulle aldrig handla i den skitbutiken.

Svar på tråden Ni som vart på Jysk i Borås...