Vi beställde två madrasser från jysk (i östersund visserligen).
Torsdagkväll (tror jag det var) kom våra madrasser till ösd, vi skulle få hämta dom på fredagen, natten mellan torsdag och fredag satte en idiot eld på hela fastigheten så allt brann upp, även våra (betalda) madrasser.
Ringer till jysk i sundsvall och frågar vad vi ska göra, fanns ju ingen att nå här, de lovade att fixa madrasser, jättesnällt, och de skulle komma ganska snart, bara en vecka efter eller så.
Jag sa ju mitt namn och allt och adress och hon knappade på datorn, sa även att de var betalda och gav kvittonr, antog att de hade kvitton på datorn.
När madrasserna kommer ringer företaget som levererade och frågade om vi var hemma och bad oss ha pengarna kontant??!!
Vilka pengar, vi har ju redan betalt?
Nej, det står här att ni ska betala dom vid leverans svarar dom.
Ringer till jysk och får en sur kärring som svarar och fräser "men ni skulle ju ha faxat in kvittot".
Hur faen ska vi kunna veta det när ingen sagt något??!!
Som TUR var så hade vi faktiskt en fax hemma just då som vi kunde koppla in, annars hade vi inte fått madrasserna alls då.
När vi väl får dom, ser jag att det är en stor spricka i en träplanka under ena madrassen så jag ringer och klagar, de ber om ursäkt och lovar att vi ska få en ny madrass.
Sen händer inget på JÄTTElänge, ringer igen några gånger men får inget svar på något alls, ingen vet något.
Till sist kommer en ny bräda (!) med posten, utan avsändare??
Blir förbannad och mailar huvudkontoret och skriver datum, klockslag och precis vad som hänt och när och skriver att vi vill ha kompensation för allt strul (massa småsaker som hänt också som jag inte minns nu, otrevliga försäljare bland annat.)
Efter någon vecka ringer en trevlig kille som jobbat på jysk här i stan och säger att vi självklart ska få kompensation, några påslakanset, visst, jättebra säger vi. Han ska komma förbi med dom någon dag och hör av sig innan.
Detta var över fyra år sedan, vi har fortfarande inte fått några påslakan, trots ytterligare samtal och mail till huvudkontoret och jysk i sundsvall.
Aldrig mer jysk.