Två långa år...
I dagarna är det 2 år sedan vi tog beslutet att försöka få barn. 2 år sen jag tog det sista p-pillret. Sen dess har jag väntat på mens, fått reda på att jag har pco, genomgått fertilitetssutredning, tagit 5 resultatslösa Pergotime-kurer och blivit uppskriven på väntelista till ivf. Just nu har jag uppehåll från pergon, för att vila kroppen och för att se om det kanske har hoppat igång av sig självt nu. Är på dag 27 idag. Har äl-testat då och då sen förra veckan, men det verkar inte som jag kommer få någon spontan äl de närmaste dagarna i alla fall.
Har tappat glöden, har ingen lust att hålla på med det här.Ta tabletter, springa på ferten och göra vul, blodprover, hålla koll på äl, planera sex, vänta på mensen som alltid dyker upp punktligt, nåja i alla fall när man vet att man har haft äl. Ska det inte vara roligt att skaffa barn?! Det här är ju allt annat är kul... Då är jag hellre barnlös, känns det som just nu. Menmen, ska jag ha barn alls så är det NU som gäller. Jag har nyss fyllt 30 och trots att jag vet att jag har några år till på mig så går det inte att blunda för att tiden börjar rinna ut. Så det är väl bara att bita ihop och gå på pergon igen, i väntan på ivf.
*suckar*