• MrsT

Harmynt!!??

Blir så irreterad. Läste i gårdagens tidning om att någon kvinna smörjt sej med någon kräm, därför trodde läkare att hennes barn fötts med HARMYNT!!! Hallååå det finns inget som heter så, harmynt är ett förlegat ord på missbildningen LKG läpp gom käkspalt. Det borde ju en skribent veta. Harmynt kommer från en sägnen om att en gravid kvinna blivit skrämd av en hare, därför föddes barnet med harmynt.

• Svar på tråden Harmynt!!??
  • Annamaja

Snart är det det farligt att ens dricka vatten när man är gravid. Och många tror ju tyvärr på allt som sägs. Dom behöver aldrig förklara sig varför något är farlig, för "alla" tror på det.

• Trinity78

Låt mig gissa att detta stod Aftonbladet eller Expressen?

Gravity always wins
  • ALM

Ofta så använder sig tidningar av ord som är känt för alla även om det kanske inte är rätt ord att använda.

När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.
  • MrsT

Det stod i lokal tidningen. Även om man använder sej av ord som alla känner till borde man ju lägga till det rätta ordet.

• ALM
    MrsT skrev 2007-07-27 07:52:48 följande:
    Det stod i lokal tidningen. Även om man använder sej av ord som alla känner till borde man ju lägga till det rätta ordet.
    Absolut, det är egentligen bara lathet från skribenten eller okunnskap. Man kan ju tex skriva det nutida ordet och sen förr kallat bla bla...
    När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.
  • MrsT

Precis! Min son är född med denna missbildning, det är därför jag reagerar så starkt. Naturligtvis skrev jag till skribenten och tala om hur hon ska skriva nästa gång

Svar på tråden Harmynt!!??