Vi som vill/ska bygga hus! Del 2
Fortsättningstråd på www.familjeliv.se/Forum-5-166/m20014090.html
Hoppas att hittar hit också!
Fortsättningstråd på www.familjeliv.se/Forum-5-166/m20014090.html
Hoppas att hittar hit också!
Norrland77 skrev:
Celinda, 50 år som livslängd? Har en känsla av att husen som byggs idag kommer att stå mer än 50 år, många hus idag är ju redan över 50 år gamla.
[/citat]
Jag tror Celindas kvalitetsansvarig menar livslängden på vatten, avlopp och el.
Husen kommer förhoppningsvis att stå kvar längre än så men just vatten, avlopp och el är ju inte evighetssaker utan behöver bytas efter ett visst antal år, samma med golvvärmeslingorna.
Hallåå.. jasså det är här ni håller hus
hallå hallå
På måndag träffar vi smålandsvillan och ska pruta fram oss till ett rimligt pris för villa Nybro. Guuud va spännande!!! Nån som har byggt med smålandsvillan? Hur gick det? Är det något ni rekomenderar gällande tillval m.m.
kram
Måste fråga er experter om råd I vår stad ska Myresjöhus bygga ett villaområde. Vi har fått ett prisförslag på drygt 2,5 milj för ett jubileumshus villa Aria på 117 kvm med oinredd övervåning samt tomt på 800 kvm. Då ingår mkt extra som t.ex. braskamin, golvvärme mm i paketet.
Verkar detta vara ett rimligt pris tycker ni??
Någon som byggt detta hus eller något annat hus med Myresjöhus? Nöjda?
Hummelina: Vilken stad?
Hej allihopa!
Jag har precis flyttat in i vårt nybyggda hus från LBhus. Är det någon här som ska bygga med dem?
Tack LuMa för länken!
Cocacola light: Funderar, men har hört både dåligt och gott om dem. Var har du byggt? Är ni nöjda?
Growingbelly
Vi är än så länge väldigt nöjda med Lbhus. Vi har inte haft några stora problem utan har det blvit något har de löst sig väldigt bra. Vi har byggt utanför Norrtälje. Är det något särskilt du tänker på?
Läste på husforum om processer mot husföretag och en som fått kämpa i måånga år för att få rätt mot LB-hus. Men jag känner personligen en av deras säljare i Uppsala (fast vi bor ju i Dalarna) och han har jag gott förtroende för.
Men nu är vi inne på att anlita arkitekt. Jag har läst mkt om arkitektritade hus och kommit fram till att det är ett hett alternativ, spec om man kan komma under 10 000:-/kvm som det brukar kosta att bygga ett typhus. De flesta typhus passar inte mig. För få sovrum, för små kök och inga gästrum. Men hittar jag en husmodell som passar så....