• Twinkle Little Star

HJÄLP - hur anger jag intervall med aktier??

Fattar inte vad som menas...

Ska lägga en order på aktier men så står det att man ska ange kursen i vissa intervall när man lägger en order.

Så här ser det ut:

Värdepapprets kurs i kr Du anger kursen med dessa intervall
    0 - 4,99 0,01
    5 - 14,95 0,05
    15 - 49,90 0,10
    50 - 149,75 0,25
    150 - 499,50 0,50
    500 - 4999 1,00
    5000 - 5,00

Kan någon hjälpa mig att förstå detta?

• Svar på tråden HJÄLP - hur anger jag intervall med aktier??
  • Maria40

Kan du inte bara lägga ordern "bäst-möjligt" eller "just-nu" eller vad det kan heta.

Jag har lite gissningar på vad intervall kan betyda men gissningar är inte gott nog. Ring banken och fråga, då vet du säkert vad det betyder.

• sanna77

Det betyder väl att du kan lägga bud i tex tioöresintervall om aktien kostar 15 kr. Kostar den 500 kr handlas den i hela kronor, du kan tex lägga en order att du vill köpa för 501 kr.

Vad ska du köpa?

• Twinkle Little Star

Nu har jag ringt och fått motstridiga uppgifter... Enligt den kille jag mailade så var jag tvungen att lämna handelsintervall, men nu när jag pratade med kundtjänst så visste hon inte ens vad jag pratade om..

Och när jag tittar på orderläggningssidan så står det inget om orderintervall, så skumt att de har olika riktlinjer! Där står det bara hur många aktier man vill köpa.. Håhåjaja, jag lär mig väl vad det lider!

• sanna77

Du kan köpa antingen till marknadspris eller till en kurs som du själv anger inom olika intervall beroende på vilken aktie (och dess pris) du är intresserad av. Nu vet jag inte vilken bank du har, men det borde rimligen gå att välja mellan dessa två alternativ när du lägger ordern.

Svar på tråden HJÄLP - hur anger jag intervall med aktier??