• maddson

Muntorsk

Movitz har fått torsk, då jag pratade med sjukhuset sa de att han skulle behandlas omgående då han redna gått igenom så mycket. Men jag får inte bukt med det ändå, tips?

Han verkar ha på stämbanden (han är hes) och i magen (han vill inte äta). Jag kokar och spritar allt så han inte ska få tillbaka det från nappen eller så. Medicin i munnen och på nappen. Är det så här svårt? Vad är alternativet om man inte får bort det själv?

• Svar på tråden Muntorsk
  • ims67

När min äldsta flicka var liten hade hon muntorsk,då fick jag rådet att pensla på mineralvatten(lätt kolsyrat)på hennes tunga.
    Jag gjorde det några gånger sen försvann det.

• Asparagus

Min son fick också muntorsk och den infektionen var så kraftig så läkaren skrev ut droppar som han ska ha 4 ggr per dag under minst 10 dagar. Vi märkte skillnad fort och läkaren sa också att det inte hade hjälpt varken med vichy vatten eller med att gå till BVC och fått lokal behandling.

• maddson

Jag har fått ngn stark medicin som han ska ha 1ml 4ggr dagligen tills det är borta, ca 3 dgr trodde de på BVC. Är inne på tredje veckan nu...

• Qiz

Mina båda flickor har haft torsk i munnen när jag ammat och jag har fått svampinfektion på böstvårtorna, bränner som eld kan jag tillägga. Man brukar bli ombedd av bvc att badda och pensla både mun och tuttar med vichy vilket jag gjorde som en tok men då det inte hjälpte alls skrev de ut nån form av svampmedicin mycco... nånting. 300kr flaskan och med min första flicka försvann alla besvär inom nån vecka men nyligen med min andra tös höll jag på med det här kladdandet på allt tills hela flaskan var slut men torsken satt kvar hur envis som helst. På bvc sa de bara att jag skulle prova igen med vichy annars skulle de skriva ut en flaska till. Men jag tyckte det var väldigt dyrt för nåt som uppenbarligen inte hjälpte nämnvärt så jag höll väl på lite halvdant igen med vichy men efter flera veckor så slälvläkte det tror jag. Vichyn höll väl det värsta i schack så att tösen inte blev så röd i rumpan och så. Vissa är nog tyvärr känsligare för svamp.... Lycka till och kämpa på!!

Svar på tråden Muntorsk