• Cecese

Draperi istället för garderobsdörrar?

Hur ska man lösa det snyggast när man inte har rum med dörrar? När vi tar över det minsta sovrummet så kommer vi inte att ha rum med dörrar eller rättare sagt vi kommer inte att kunna öppna dörrarna. Skjutdörrar får inte rum så det enda som återstår är väl draperi? Eller har någon annan någon bra ide? Visa gärna bilder.

• Svar på tråden Draperi istället för garderobsdörrar?
  • Maria40

Kan inte du lägga in en bild på hur det ser ut hos er, det är lättare då att tänka vad som skulle fungera.

• Numminen

En snygg (lång) rullgardin eller persienn kanske kan vara ett alternativ om du vill ha en slätare yta än ett draperi?

• Numminen

Panelgardiner vill jag varna för i det sammanhanget. Iaf IKEAs modell med två skenor och ca 50 cm breda paneler. Man kan bara frilägga den bredden och det blir ett himla skjutande av paneler hit och dit när man letar efter något i garderoben. Jag har själv satt upp det över en hel vägg - snyggt men inte funktionellt. Vi kommer att byta till vanliga draperier så man kan öppna upp en större yta om man vill.

• Cecese

Tack för era tips. Rullgardin kanske vore något men blir det inte jobbigt i längden att dra upp och ner ofta.

• Cecese
    Clio: Det såg fint ut, bra med lite fler ideer. Dock ska det helst vara något som inte kostar allt för mycket.
  • Juppepuppe

Vi har spänt en vajer från ena sidan till andra och hängt gardiner där. Blev bra.

• Cecese
    Juppepuppe skrev 2007-07-27 19:03:28 följande:
    Vi har spänt en vajer från ena sidan till andra och hängt gardiner där. Blev bra.
    Låter enkelt och bra, borde ju inte bli så dyrt heller. Är det jobbigt att hålla på och dra upp gardinerna eller hur gör ni när ni "öppnar"? Vi kommer också bara att kunna dra gardinen helt åt ena hållet för åt andra hållet så är garderoben mot väggen.
  • Juppepuppe

Nej, eftersom de hänger på en vajer är det precis som om man drar bort gardinen från fönstret. Inget jobbigt.

• Johanninen

Finns bilder i mitt galleri, vi har satt gardiner som garderobsdörr då huset är så megasnett så det skulle inte funka med skjutdörrar... smidigt och snyggt är det, jag är JÄTTENÖJD!

• Cecese
    Juppepuppe: Jag tror att de blir den lösningen, verkar enklast att lösa det så.

Johanninen: Såg snyggt ut. Roligt med lite fler ideer. Sen får maken fixa Skrattande
  • o0dizzy0o

häng ett draperi på en stålvajer bara gjorde jag i min förra hall, funkade toppen :)

• Johanninen

Vi satte en vanlig rak kisch(stavas det så?)-stång från vägg till vägg, med ett fäste på mitten också. Vajer kändes lite för svajigt tyckte jag. Men det var jättesmidigt att fixa, även om vi fick klippa lite i stången för att få rätt mått på den.

Svar på tråden Draperi istället för garderobsdörrar?