Turkisk yoghurt???
Vad kan man göra med turkisk yoghurt?
Går det att byta ut gräddfil och creme fraiche i recept mot turkisk yoghurt?
Vad kan man göra med turkisk yoghurt?
Går det att byta ut gräddfil och creme fraiche i recept mot turkisk yoghurt?
Självklart. Tror dock inte att det går att koka.
gjorde potatisgratäng med turkisk yogurt. receptet stod på burken. men det var inte gott....
konstig smak..
jag har det till allt... =)
gosaste är att mixa med bär/frukt :D
går bra det, tsatsiki är gott med turkisk yoghurt
Jodå, den går att koka,äta till flingor, äta naturell, göra med gräslök,späda ut till lösare osv osv. Finns hur mycket som helst man kan göra med. Dock inte byta ut mot gräddfil om man gör dip till chipsen..
Det är inte riktigt lika kokbart som grädde och creme fraiche men jag brukar byta ut och det blir utmärkt. Sen kan man ju ha det i tex pasta- och potatissallad och kalla såser. Och varför inte blanda med glass och bär.
Tack!!
Jag har använt det istället för fräggdil i dippen, inga problem.
Inte lika gott som creme fraiche men syrligare och fräschare många gånger.
Det fungerar som ett utmåskt alternativ till creme fraiche och gräddfil. Brukar ha det i matlagning, i såser och dipper. Supergott!
Jag använder det till kalla såser typ till kött. Tsatziki med turkisk yoghurt t ex är mkt gott. Annars kan man krydda med i princip vad som helst så har man en god, kall sås, t ex franska örtkryddor, vitlök, citronpeppar mm. Jag äter det också med sylt såååå gott tycker jag eller bara som det är ur burken, uuuuunderbart!
/turkiskyoghurtlover
Här använder vi turkisk yoghurt till det mesta. Funkar jättebra att göra dip, kalla såser, varma såser, äta naturell till bär och pajer, blandad med sylt, eller bara direkt ur burken. Min dotter äter den med kanel och socker...
marinad till kyckling.
1 dl youghurt
1 msk curry
1 tsk garam masala
4 kycklingfileer.
låt dra i påse flera timmar. Gärna över natten eller från morgon till eftermiddag.
Grilla eller stek i ugn i form med dolie över.
Kolla in fler recept på arla.se
Har tatt deras marinad med matyoughurt och tatt turkisk/grekisk youghurt till i stället.
folie ska det stå